تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

۳۰۰ کانتینر محصولات کشاورزی در مرز آذربایجان فاسد شد

کد خبر: ۲۴۴۳۴
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه و تره بار استان البرز گفت: ۳۰۰ کانتینر محصولات کشاورزی تجار ایرانی در باکو تخریب و فاسد شد. 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج،  سید کاظم میرجلیلی در دیدار با مدیرکل گمرک استان البرز در ارتباط با ضرورت راه‌اندازی مرکز قرنطینه محصولات کشاورزی در محل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام و در نزدیکی گمرک استان اظهار داشت : بعد از گذشت 4 تا 5 سال از طرح این موضوع در نهایت اواخر سال گذشته اختصاص محلی برای فعالیت این مرکز در محل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه محل مورد نظر برای راه اندازی مرکز قرنطینه محصولات کشاورزی بازسازی و مجهز شده است ، گفت: در حال حاضر تنها تامین شبکه اینترنت این مرکز باقیمانده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه و تره بار استان البرز بیان کرد: اکنون به دلیل فعال نبودن مرکز قرنطینه محصولات کشاورزی صادرکنندگان مدتی طولانی برای اقداماتی مانند انجام آزمایش کشت معطل می‌مانند، به نحوی که روزانه 80 تا 100 کانتینر محموله صادراتی  بعد از بارگیری، 20 ساعت بعد به بنادر جنوبی از جمله جاسک، دیر و لنگه و شهید باهنر می‌رسد.

وی عنوان کرد: در بنادر کشور توسط مسئول حفظ نباتات در زمان کوتاهی نمونه‌های محصولات صادراتی مشتمل بر میوه و تره بار  کنترل شده و ارسال می‌شود.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز