تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۳

رونمایی تسلا از خودرو شاسی بلند "مدل اکس"

همان گونه که انتظار می رفت ظاهر مدل تولید انبوه تسلا مدل اکس تقریبا شبیه به مدل مفهومی آن است که از ویژگی های آن می توان به درهای منحصر به فرد "بال شاهین" اشاره کرد.
کد خبر: ۲۸۱۴
اخبار معاصر: سرانجام انتظارها به پایان رسید و شرکت تسلا خودرو الکتریکی جدید خود یعنی مدل اکس را روانه بازار کرد. خودرو شاسی بلند تسلا مدل اکس حدود سه و نیم سال پیش معرفی شده بود و سرانجام از امسال تولید انبوه آن آغاز شده است. به گفته "ایلان ماسک"، مالک و رئیس شرکت تسلا، مدل اکس ایمن‌ترین خودرو شاسی بلند تا به امروز است. این خودرو دارای فیلتر هوایی 10 برابر بزرگتر از بیشتر خودروهای دیگر است و به "دکمه بایوهازارد" مجهز شده که کیفیت هوای داخل خودرو را به پاکی هوای بیمارستان می رساند.

رونمایی تسلا از خودرو شاسی بلند مدل اکس

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، تسلا مدل اکس نخستین خودرو شاسی بلند است که در تمامی رده های ایمنی NHTSA پنج ستاره دریافت می کند و از این رو ایمن‌ترین خودرو شاسی بلند تا به امروز نام گرفته است. در شرایطی که خودروهای بنزینی دارای پیشرانه فولادی بزرگ هستند که هنگام تصادف می تواند وارد کابین سرنشینان شود، مدل اکس دارای موتور الکتریکی کوچکی است که اثری بر کابین نمی گذارد. اقدامات ایمنی فعال این خودرو شامل ترمزگیری اضطراری اتوماتیک و اجتناب از برخورد می شود.

رونمایی تسلا از خودرو شاسی بلند مدل اکس

فیلتر هوای بزرگ تسلا مدل اکس 300 برابر بهتر باکتری ها را پالایش می کند و در پالایش ذرات آلرژی‌زا نیز 500 برابر بهتر از نمونه های دیگر عمل می کند.

رونمایی تسلا از خودرو شاسی بلند مدل اکس

همان گونه که انتظار می رفت ظاهر مدل تولید انبوه تسلا مدل اکس تقریبا شبیه به مدل مفهومی آن است که از ویژگی های آن می توان به درهای منحصر به فرد "بال شاهین" اشاره کرد. این درها به سمت بالا باز می شوند و از این رو احتمال برخورد با خودروهای پارک شده کناری بسیار کاهش می یابد. مدل اکس توانایی حمل هفت سرنشین را دارد.

رونمایی تسلا از خودرو شاسی بلند مدل اکس

تسلا مدل اکس در دو مدل 90دی و پی90دی روانه بازار می شود که هر دو به صورت استاندارد به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز هستند. مدل رده بالای پی90دی دارای موتور الکتریکی 259 اسب بخاری است که چرخ های جلو را به حرکت در می آورد و یک موتور الکتریکی 503 اسب بخاری نیز برای محور عقب در نظر گرفته شده است. این مدل طی 3.3 ثانیه سرعت خود را از صفر به 96 کیلومتر در ساعت می رساند و با یک بار شارژ کامل باتری می تواند 250 مایل (402 کیلومتر) را طی کند.

رونمایی تسلا از خودرو شاسی بلند مدل اکس

رونمایی تسلا از خودرو شاسی بلند مدل اکس

انتهای پیام/

منبع: عصر ایران

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز