تهران ۱۴.۹۹° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴

موافقت کاخ سفید با اصلاح طرح مالیاتی رمزارزها!

کاخ سفید به طور رسمی از اصلاح معاملات زیرساختی رمزارزها برای اعمال معافیت مالیاتی برای برخی واسطه‌ها حمایت کرد.
کد خبر: ۲۸۲۱۲
کاخ سفید قرار است برای ایجاد زیرساخت معاملات ارزهای دیجیتال از فعالان این بازار ۲۸ میلیارد دلار مالیات بگیرد اما در اصلاحیه جدید این طرح برخی از نهادها از مالیات معاف شدند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از تجارت‌نیوز، جامعه فعالان ارزهای دیجیتال در آمریکا به طرح‌های اصلاح زیرساختی کنگره اعتراض کرده و عقیده دارد توسعه‌دهندگان و فعالان بازار باید مانند استخراج‌کنندگان رمزارز از معافیت برخوردار باشند.

روز گذشته کاخ سفید به طور رسمی از اصلاح معاملات زیرساختی رمزارزها برای اعمال معافیت مالیاتی برای برخی واسطه‌ها حمایت کرد.

اندرو بیتس، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: «دولت معتقد است که مقررات در حوزه رمزارزها کمک می‌کند تا جذب مالیات از این حوزه تقویت شود اما ما هم مانند برخی نمایندگان با برخی معافیت‌ها موافقیم»

او در ادامه گفت: ما از کسانی که این طرح را در مجلس بررسی کردند متشکریم و عقیده داریم اصلاحیه جایگزین این طرح می‌تواند تعادل مناسبی در رعایت سیستم مالیاتی برقرار کند.

کاخ سفید قصد دارد برای تامین زیرساخت معاملات رمزارزها ۲۸ میلیارد دلار از طریق مالیات بر معاملات رمزارزها جمع‌آوری کند.

روز پنجشنبه دو سناتور به نام‌های «مارک وارنر» و «راب پورتمن» پیشنهاد اصلاح آخرین لحظه‌ای طرح را مطرح کردند تا استخراج‌کنندگان و فروشندگان کیف‌پول‌های دیجیتال از این لایحه حذف شوند.

 با وجود اصلاح این طرح هنوز توسعه‌دهندگان و اعتبارسنجان رمزارزها مشمول این مالیات می‌شوند اما برخی می‌گویند این طرح غیرقابل اجرا است.

ساعتی بعد روزنامه‌نگار اقتصادی واشنگتن پست در توئیتی نوشت کاخ سفید به طور رسمی از اصلاحیه طرح حمایت می‌کند.

اگر این موضوع درست باشد یعنی معافیت‌های جدید به طرح اضافه می‌شود. یعنی هر نهادی که اعتبار معاملات را اندازه‌گیری می‌کند و موسسات توسعه‌دهنده رمزارزها و استخراج‌کنندگان از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

یکی از سناتورها در توئیت خود نوشت: من اطمینان می‌دهم که واسطه‌های غیرمالی از جمله استخراج‌کنندگان، اعتبارسنجان شبکه و سایر ارائه دهندگان خدمات، مشمول مالیات طرح زیرساختی نمی‌شوند.

این اصلاحیه محدود مورد اعتراض بسیاری از فعالان بازار رمزارزها در آمریکا قرار گرفته است. بنیاد مرزهای دیجیتال این اصلاحیه را فاجعه‌بار دانسته و عقیده دارد کنگره در حال برهم‌زدن نظم موجود در جامعه رمزارزها است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : کاخ سفید رمزارز
ارسال نظر

آخرین اخبار روز