تهران ۱۳.۹۹° كمينه ۱۳.۹۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

هواشناسی: رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید میهمان استان‌های کشور

کد خبر: ۲۹۰۲۹
 طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی امروز و فردا (شنبه و یکشنبه، ۳۰ و ۳۱ مرداد) برخی استان‌های کشور با رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی روبرو می‌شوند و این شرایط برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (اول و دوم شهریور) تداوم خواهد داشت. 

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از ایرنا،  سازمان هواشناسی برای امروز در برخی نقاط استان مازندران، ارتفاعات استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، سمنان، البرز و شرق تهران و در ساعت‌های بعد از ظهر تا اوایل امشب برای نقاطی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، استان هرمزگان و جنوب فارس رشد ابر، همراه با رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی کرده است.

همچنین، فردا (یکشنبه) شمال آذربایجان غربی، برخی مناطق از مازندران، ارتفاعات سمنان و شرق تهران، نقاطی از کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان و ارتفاعات استان مرکزی با افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق رو به رو خواهند شد.

روزهای دو شنبه و سه شنبه نیز در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، برخی نقاط غرب گیلان و مازندران، ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز، تهران،  هرمزگان، مرکز و جنوب کرمان و جنوب فارس این شرایط تداوم پیدا می‌کند.

سازمان هواشناسی در روز چهارشنبه برای بیشتر نقاط کشور آسمانی صاف پیش بینی کرده است.

شنبه و یک شنبه سرعت وزش باد در جنوب استان سمنان، شمال شرق اصفهان، قم و جنوب تهران و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه افزایش سرعت وزش باد در نوار شرقی کشور رخ خواهد داد. بر اساس پیش بینی‌ها  این افزایش سرعت وزش باد، به ویژه در برخی نقاط منطقه زابل احتمال خیزش گرد و خاک را افزایش خواهد داد.

به علاوه، سازمان هواشناسی از بعد از ظهر امروز تا اواخر روز چهارشنبه برای استان هرمزگان هشدار هواشناسی صادر کرده و از احتمال سیلابی شدن مسیرها و رودخانه‌های فصلی و آب گرفتگی معابر خبر داده است.

امروز و فردا برای تهران آسمانی نیمه ابری پیش بینی می‌شود. بیشینه دمای امروز ۳۵ و فردا و پس فردا ۳۴ درجه خواهد بود و کمینه دما هم به ۲۷ درجه می‌رسید. همچنین، در ارتفاعات شرقی استان گاهی رگبار و رعد و برق به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رخ خواهد داد.  

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : هواشناسی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز