تهران ۱۵.۹۹° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳

رسم همسایگی؛ حمایت دانشگاه تربیت مدرس از دانشجویان تبعه افغانستان

کد خبر: ۲۹۴۰۲
به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر، با توجه به بروز حوادث اخیر در کشور افغانستان و نگرانی‌های ایجاد شده در میان دانشگاهیان از شرایط جدید این کشور، واحد بین الملل دانشگاه تربیت مدرس تمهیدات و تسهیلاتی را به منظور حمایت از متقاضیان ادامه تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی و دانشجویان تبعه افغانستان فراهم آورده است.

 اطلاعیه واحد بین الملل دانشگاه به این شرح است:

بسمه تعالی

با توجه به بروز حوادث اخیر در کشور افغانستان و نگرانی‌های ایجاد شده در میان دانشگاهیان از شرایط جدید این کشور، واحد بین الملل دانشگاه تربیت مدرس تمهیدات و تسهیلات زیر را به منظور حمایت از متقاضیان ادامه تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی و دانشجویان تبعه افغانستان فراهم آورده است.

۱- فرایند پذیرش متقاضیان جدید تبعه افغانستان برای ادامه تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه تسهیل شده است. درخواست های ادامه تحصیل متقاضیان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خیلی سریع بررسی شده و بصورت ویژه پیگیری می شود. همچنین فرایند ارسال مدارک این دسته از متقاضیان تسهیل شده است.

۲- علی رغم برگزاری کلاس ها به صورت مجازی و دشوار بودن شرایط ورود دانشجویان بین المللی جدید به کشور، واحد بین الملل دانشگاه درخواست صدور ویزای تحصیلی این عزیزان را به صورت فوری پیگیری می کند. همچنین مذاکراتی با سازمان امور دانشجویان وزارت عتف برای تسهیل برخی خدمات کنسولی ویژه دانشجویان افغانستانی شاغل به تحصیل در دانشگاه در جریان است.

۳- تخفیف های ویژه در شهریه تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری بر اساس مجوز هیات امنای دانشگاه برای دانشجویان ممتاز و متقاضیان دارای سابقه تحصیلی مناسب، برقرار می باشد و دانشجویان با سوابق تحصیلی ممتاز می توانند از امکانات بورس تحصیلی وفق مقررات، بهره مند شوند.

۴- تسهیلات دیگری نیز برای متقاضیان و دانشجویان دختر تبعه افغانستان در سطح دانشگاه در دست بررسی است که پس از حصول نتیجه، اطلاع رسانی خواهد شد. به زودی در اطلاعیه های تکمیلی، اطلاعات بیشتری در خصوص تسهیلات اضافی در رشته های خاص و امکان انتقال از میان دوره تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز