تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

قیمت نفت بزرگترین رشد هفتگی را در یک سال اخیر رقم زد

کد خبر: ۲۹۴۸۰
قیمت نفت در پی تعطیلی تولید در خلیج مکزیکو دو درصد افزایش یافت و بزرگترین رشد هفتگی در بیش از یک سال اخیر را رقم زد که بر این اساس قیمت نفت برنت به ۷۲ دلار و ۷۰ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت نفت روز جمعه در پی تعطیلی تولید در خلیج مکزیکو در آستانه وقوع یک توفند قدرتمند، دو درصد صعود کرد و بزرگترین رشد هفتگی در بیش از یک سال اخیر را رقم زد.

بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۶۳ سنت معادل ۲.۳ درصد افزایش، در ۷۲ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۳۲ سنت معادل دو درصد افزایش، در ۶۸ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه بسته شد. این بالاترین قیمت نهایی نفت برنت از دوم اوت و بالاترین قیمت نهایی وست تگزاس اینترمدیت از ۱۲ اوت بوده است.

نفت برنت برای کل هفته ۱۱ درصد و وست تگزاس اینترمدیت بیش از ۱۰ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد هفتگی هر دو شاخص از ژوئن سال ۲۰۲۰ به این طرف بود.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA گفت: معامله گران انرژی با انتظار برای اختلال تولید در خلیج مکزیکو و پیش بینی مقاومت اوپک پلاس برای افزایش بیشتر تولید با توجه به متاثر شدن تقاضا از موج جدید شیوع کرونای دلتا، قیمتهای نفت را بالاتر می برند.

طبق گزارش دفتر ایمنی و اجرای محیط زیست آمریکا، تولیدکنندگان نفت روز جمعه ۵۹ درصد از ظرفیت تولید نفت و ۴۹ درصد از ظرفیت تولید گاز طبیعی خلیج مکزیکو را در آستانه نزدیک شدن طوفان قدرتمند آیدا تعطیل کردند.

باب یاوگر، مدیر معاملات انرژی در میزوهو گفت: از نظر تاریخی قیمتهای نفت با نزدیک شدن توفندها صعود می کنند در حالی که پالایشگاهها در زمان طوفان فعالیتشان را تعطیل کرده و نیازی به نفت ندارند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : نفت قیمت
ارسال نظر

آخرین اخبار روز