تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰

سنگاپور؛ رباتی که رفتار‌های غیرقانونی را ردیابی می‌کند

کد خبر: ۳۰۱۰۷
رباتی مخصوص گشت زنی در سنگاپور به کار گرفته شده تا رفتارهای غیرقانونی مانند سیگار کشیدن در مناطق ممنوع، دست فروشی و گردهمایی بیش از ۵ نفر را ردیابی و گزارش می کند. 

مهر به نقل از یاهو نیوز: طی چند روز آینده یک ربات مخصوص گشت زنی در منطقه «توا پایوه سنترال» سنگاپور مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا رفتارهای اجتماعی نامطلوب را رصد کند.
این ربات خاویر نام دارد و در مناطقی که عابران زیادی گذر می‌کنند به کار گرفته می‌شود تا در برقراری و افزایش بهداشت و امنیت عمومی به افسران پلیس کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر، سازمان HTX سنگاپور با همکاری آژانس علوم فناوری و تحقیقات این ربات را طراحی کرده‌اند تا در میان جمعیت حرکت کند و فعالیت‌های مختلف از جمله سیگار کشیدن در مناطق ممنوع، دستفروشی غیر قانونی، پارک نامناسب دوچرخه، گردهمایی‌های بیش از ۵ نفر و حضور وسایل نقلیه موتوری و موتورسیکلت در پیاده روها را ردیابی کند.

ربات با رصد چنین رفتارهای غیرقانونی یک هشدار به مرکز دستور و کنترل خود می‌فرستد و همچنین پیامی مناسب را نشان می‌دهد تا شهروندان را از رفتار مذکور منع کند.
هدف استفاده از خاویر کاهش نیروی انسانی مورد نیاز برای گشت زنی در شهر و افزایش کارآمدی است.

ربات مذکور مجهز به حسگرهای مختلف و ویژگی‌های ایمنی است. علاوه بر آن خاویر می‌تواند به طور خودکار مسیریابی کند و از موانع ثابت و متحرک مانند عابران پیاده اجتناب کند.

در کنار این موارد ابزار مذکور مجهز به دوربین‌هایی است که چشم اندازی ۳۶۰ درجه را فراهم می‌کنند. دوربین‌های مذکور قادر به ثبت ویدئو و عکس در نور کم نیز هستند.

اطلاعاتی که خاویر ثبت می‌کند به یک سیستم تحلیل ویدئو با هوش مصنوعی فرستاده می‌شود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز