تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
پایگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر به تاثیر تورم بر سوءتغذیه در جامعه پرداخت؛

تخم مرغ و حبوبات جایگزین گوشت شود

آنچه مسلم است نرخ بالای تورم بر روی توانایی خرید مواد غذایی بخصوص در بین افراد کم درآمد، و در کوچکتر شدن سبد غذایی خانوار تاثیر به سزایی دارد.
کد خبر: ۳۲۳۵۷
نویسنده :
زهرا رسولی

تخم مرغ جایگزین گوشت شود

«فریبا کوهدانی»،استاد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص تاثیر تورم بر سبد خانوار به خبرنگار اقتصادی معاصر گفت:« تورم بر روی توانایی خرید اقشار کم درآمد در جامعه تاثیر منفی قابل توجهی دارد و میزان مصرف کالاهای اساسی مانند ( گوشت، لبنیات، میوه و برنج و …… ) و سهم این اقلام ضروری را در سبد غذایی خانوار کاهش می دهد.» 
با توجه به افزایش قیمت کالاها، دنبال جایگزین های ارزان تر باشیم.
 وی در ادامه افزود: «در این شرایط برای کاهش تاثیرات منفی افزایش قیمت مواد غذایی ضروری و کالاهای اساسی بر سلامت، استفاده از موارد جایگزین ارزان تر پیشنهاد می شود. به عنوان مثال، نان می‌تواند جایگزین برنج شود؛ اما برای لبنیات نمی‌توان جایگزین ارزانتری را پیشنهاد کرد.
این کارشناس تغذیه  می‌گوید: «در خصوص کاهش اثرات منفی سهم گوشت در سبد غذایی خانوار مصرف تخم مرغ و حبوبات را افزایش دهیم».
 از دولت و مسئولین نیز انتظار می رود حداقل با کنترل قیمت‌ این مواد جایگزین و افزودن سوبسیت‌ها برای برخی کالاهای اساسی، امکان تهیه  مواد غذایی ضروری، مانند لبنیات، حبوبات و تخم مرغ را برای اقشار کم درآمد فراهم نمایند تا اثرات ناشی از تورم برسوءتغذیه تا حد امکان کاهش یابد.»

پایگاه خبری تحلیلی  اخبار معاصر

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز