تهران ۲۱.۵۱° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶

بومی سازی ابزار پیچیده حفاری چاه‌های نفت و گاز

با حمایت مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و پیگیری‌های مدیریت پشتیبانی ساخت و تامین کالا، یک شرکت دانش بنیان برای نخستین بار در کشور، ابزار Free Point را که از ابزارهای با فناوری پیچیده و حائز اهمیت در بخش حفاری چاه‌های نفت و گاز است، طراحی و بومی‌سازی کرد.
کد خبر: ۳۸۷۰۲

بومی سازی ابزار پیچیده حفاری چاه‌های نفت و گاز

با حمایت مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و پیگیری های مدیریت پشتیبانی ساخت و تامین کالای در قالب قراردادهای بومی سازی کالا و تجهیزات مهم و راهبردی مورد نیاز صنعت نفت، شرکت دانش بنیان نسیم همراه برای نخستین بار در کشور اقدام به طراحی و ساخت کالای ساخت ابزار Free Point که از ابزارهای با فناوری پیچیده و حائز اهمیت در بخش حفاری چاه های نفت و گاز است، کرد.

مراحل تحقیق، توسعه و بومی‌سازی دانش فنی ساخت ابزار Free Point با نظارت و پیگیری همکاران مدیریت پشتیبانی ساخت و تامین کالا صورت گرفت و مراحل آزمایش میدانی آن به صورت مطلوب با همکاری شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب انجام شد.

کاربرد این ابزار در تشخیص و تعیین عمق گرفتگی لوله های حفاری در چاه های نفت و گاز است که دقت و کیفیت عملکرد آن برای تصمیم گیری در مورد نحوه پیشبرد عملیات حفاری بسیار حائز اهمیت است.

این تجهیز با توجه به فناوری بالا و پیچیدگی و استانداردهای سخت گیرانه تولید، در انحصار چند کشور آمریکایی و اروپایی بوده و یک شرکت آلمانی به عنوان پرچمدار تولید این ابزار در دنیا شناخته می شود؛ این در حالی است که هم اکنون با استفاده از توانمندی داخلی، این ابزار ساخته شده است و ایران به عنوان نخستین تولیدکننده محصول در خاورمیانه و در جایگاه بالاتری از شرکت های خارجی پیشرفته جهان قرار می گیرد و سالانه از خروج حدود یک میلیون دلار ارز جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز