تهران ۲۱.۵۱° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۰

کاهش تعداد محققان پر استناد ایرانی در سال ۲۰۱۵

داده‎های پایگاه محققان پراستناد وابسته به تامسون رویترز نشان می دهد که تعداد محققان پراستناد کشور در قیاس با سال گذشته میلادی (۲۰۱۴) ۵۰ درصد کاهش دارد.
کد خبر: ۳۹۰۹

اخبار معاصر: به گزارش مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، مقایسه شمار محققان ایرانی در وب گاه محققان پراستناد در سال ۲۰۱۵ میلادی با گزارش این وبگاه در سال ۲۰۱۴ میلادی نشان می دهد که در سال گذشته میلادی ۱۱ بار نام اندیشمندان ایرانی از دانشگاه‎های مختلف کشور ( ۱۰ محقق که یکی از این اندیشمندان در دو حوزه به این عنوان دست یافته است) در فهرست محققان پر استناد جهان ذکر شده که در سال ۲۰۱۵ این تعداد به ۶ عنوان (۵ محقق) تقلیل یافته است.

کاهش تعداد محققان پر استناد ایرانی در سال ۲۰۱۵

پنج اندیشمند برتر ایران مهدی دهقان از دانشگاه امیرکبیر در دو حوزه مهندسی و ریاضیات، داوود دومیری گنجی از دانشگاه صنعتی بابل و مهرورنگ قائدی از دانشگاه یاسوج در حوزه مهندسی، سعید عباسبندی از دانشگاه امام خمینی (ره) و مجید اسحاقی گرجی از دانشگاه سمنان در حوزه ریاضیات، اندیشمندانی هستند که در فهرست سال جاری و سال گذشته محققان پر استناد جهان حضور داشته‎اند.

این حضور، از توانائی بالای پژوهشی این محققان نشان دارد و توجه دو چندان سیاست گذاران علمی کشور برای حفظ سرمایه‎های فکری را ایجاب می‎کند.

نظر به این که گزینش محققان پر استناد براساس اطلاعات ۱۰سال گذشته صورت می گیرد، کاهش ۵۰ درصدی شمار محققان ایرانی در شمار اندیشمندان پر استناد جهان ممکن است تابع روندهای کلان افت رشد علمی کشور در کل این دوره باشد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز