تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

فوری: مدیریت ازدواج در فارس

استاندار فارس گفت: مدیریت وضعیت ازدواج و طلاق از اهمیت بسیار بالایی برای مدیریت ارشد استان برخوردار است و افزایش ازدواج و کاهش طلاق ملاک ارزیابی فرمانداران در ۱۴۰۱ خواهد بود.
کد خبر: ۳۹۷۸۵

ملاک ارزیابی فرمانداران در ۱۴۰۱ مشخص شد

دکتر محمدهادی ایمانیه در دیدار با دست اندرکاران موسسه بهارنکو با تقدیر از عملکرد مدیران و موسسان این موسسه، اظهارداشت: موسسه بهارنکو کار خود را با یک هدف شروع کرده و موفق بوده اما باید هدف خود را ارتقا دهند به این صورت که کاهش طلاق، افزایش ازدواج، افزایش فرزندآوری و استحکام خانواده‌ها را با هم مدنظر داشته باشند.
وی با بیان اینکه این ۴ هدف مورد توجه مدیریت استان هم قرار دارد، گفت: یکی از فاکتورهای ارزیابی فرمانداران که از سال ۱۴۰۱ مورد توجه قرار می‌گیرد کاهش طلاق و افزایش ازدواج در شهرستان‌ها است که فرمانداران باید با تدابیر لازم این فاکتور را مورد توجه قرار دهند.
استاندار فارس درباره طرح خانواده متعالی نیز افزود: این طرح برگرفته از سند توسعه فرهنگی استان است که در جهت استحکام خانواده باید محقق شود؛ چراکه معتقدیم با اجرای این ۴ هدف می‌توان خانواده محکم و متعالی داشته باشیم.
دکتر ایمانیه با بیان اینکه نمی‌توان گفت برای رضای خدا موسسه تشکیل دهیم اما به نتیجه کار توجه کافی نشود، تصریح کرد: وضعیت استان فارس را در حوزه ازدواج و طلاق با استان‌های دیگر مقایسه کنید و شرایط را تجزیه تحلیل و آسیب‌شناسی کنید.
وی با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه گفت: اگر در استان فارس ۴ سال اول طلاق کمتر است اما در سال پنجم مانند دیگر استان‌ها می‌شود، باید تجزیه و تحلیل کنید تا آسیب‌شناسی و نواقص کار برطرف شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه باید هم‌اندیشی شود و سطح کار ارتقا پیدا کند، تاکید کرد: برای رسیدن به اهدافی چون افزایش ازدواج، افزایش فرزندآوری و استحکام خانواده‌ها با مدیریت کل امور بانوان استانداری همکاری لازم صورت گیرد.
استاندار فارس با بیان پیشنهاد دیگری به موسسه بهارنکو گفت: هر سال استادان و کارشناسان موسسه ارزیابی شوند و ۵ درصد از کارکنان مجموعه که پایین‌ترین عملکرد را دارند با استادان و افراد جدید جایگزین شوند؛ چون این اقدام انگیزه و طراوت بیشتری به موسسه می‌دهد.
دکتر ایمانیه ادامه داد: انسان به تدریج دچار روزمرگی می‌شود؛ اما تغییر و تحول در نیروی انسانی، سبب تکاپو و نشاط بیشتر مجموعه می‌شود.
وی تاکید کرد: پیشنهاد دیگر هم این است که از افراد کاربلد بخواهید بدون هیچ مسامحه و تعارفی، عملکرد مجموعه را نقد کنند؛ زیرا نقد کمک کننده است.
نماینده عالی دولت در استان فارس درباره درخواست فضا برای موسسه بهارنکو گفت: در بحث فضا هم نیاز موسسه در شیراز و شهرستان‌ها مکتوب ارائه تا پیگیری شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز