تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳

۴۰ تن گوشت قرمز غیر قابل مصرف امحای شد

سید امید خلیل زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: ۴۰ تن گوشت قرمز غیر قابل مصرف در کشتارگاه‌های استان ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.
کد خبر: ۴۰۰۰۲

۴۰ تن گوشت قرمز غیر قابل مصرف امحای شدسید امید خلیل زاده روز پنجشنبه افزود: امسال در استان ۸۹ هزار راس گوسفند و بره ، ۱۷ هزار بز و بزغاله و ۵۰ هزار راس گاو و گوساله امسال در استان کشتار شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ کشتارگاه صنعتی طیور در استان فعال است ادامه داد: ۱۶ کشتارگاه دام نیز به صورت صنعتی و سنتی تحت تملک شهرداری‌ها فعالیت دارند که نظارت مستمر بر روی این کشتارگاه ها انجام می شود.

خلیل زاده اظهار داشت: در مجموع امسال ۱۵۶ هزار و ۸۲۸ راس دام در استان کشتار شده که تحت نظارت های بهداشتی بوده است.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: ۱۳۰ هزار مورد بازدید از کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی انجام شده و ۳۵۸ هزار و ۸۰۷ کیلوگرم فرآورده دامی در این راستا ضبط شده‌ است.

وی ادامه داد: این فرآورده ها یا دارای شرایط نگهداری مناسب نبوده یا تاریخ مصرف آنها مخدوش شده و یا موارد غیر بهداشتی دیگری داشتند.

خلیل زاده افزود: هزار و ۲۴۰ مورد نمونه برداری امسال از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی انجام شده و ۱۱۷ مورد به مراکز قضایی ارجاع داده شده اند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی با هدف ارتقای بهداشت عمومی گفت: این طرح از ١۴ اسفندماه امسال آغاز و تا ١٢ اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد. 

خلیل زاده افزود : ۴٣ اکیپ ثابت و سیار در همه مراحل تولید، کشتار و عرضه در این طرح مشارکت دارند.

آذربایجان غربی دارای ۹ میلیون واحد دامی است که سالانه علاوه برتامین نیاز استان به فراورده های دامی بخش وسیعی از نیاز استانهای همجوار را هم تامین می کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز