تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

استفاده از ظرفیت بانک‌ها در سرمایه‌گذاری برای توسعه صنعت نفت در اولویت است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس بر ضرورت استفاده از ظرفیت بانک‌ها در سرمایه‌گذاری برای توسعه صنایع نفت و گاز تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی و فعال کردن شرکت‌های پتروشیمی که از نفت و گاز بهره می‌برند برای سرمایه‌گذاری در این حوزه ضروری است.
کد خبر: ۴۰۳۵۲

استفاده از ظرفیت بانک‌ها در سرمایه‌گذاری برای توسعه صنعت نفت در اولویت است

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با بیان اینکه در شرایط کنونی مهم‌ترین ابزار برای تأمین مالی صنایع نفت و گاز می‌تواند استفاده از سرمایه بانک‌ها باشد، گفت: امروز بانک‌هایی همچون تجارت، ملت و... وارد حوزه انرژی شده‌اند تا به‌نوعی منابع لازم برای توسعه صنعت نفت و گاز را تأمین کنند.

وی با اشاره به اینکه صنعت نفت برای توسعه به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نیازمند است، افزود: این تصور که مجموعه نفت و گاز می‌تواند به‌طور دائم و مستمر به ما درآمد دهد، اما برای نگهداشت تجهیزات آن هزینه نکنیم، تصور اشتباهی است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی و فعال کردن شرکت‌های پتروشیمی که از نفت و گاز بهره می‌برند برای سرمایه‌گذاری در این حوزه ضروری است.

حسین‌زاده بر ضرورت استفاده از ظرفیت بانک‌ها در سرمایه‌گذاری برای توسعه نفت و گاز تأکید کرد و گفت: بدون شک استفاده از ظرفیت بانک‌ها در طرح‌های نفت و گاز، هم برای صنعت نفت و هم بانک منافع بسیاری خواهد داشت، اما در بعضی از مواقع ممکن است تأمین مالی از توان بانک‌ها نیز خارج باشد که در این موارد بحث تهاتر نفت با تکمیل طرح‌ها و پروژه‌ها مدنظر قرار می‌گیرد

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز