تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
در گفت‌وگو با معاصر مطرح شد:

بی‌توجهی مسوولان دلیل اعتراض کامیون‌داران

رانندگان کامیون به دلیل عدم تحقق وعده‌های مسوولان در خصوص افزایش نرخ کرایه‌ها دست به اعتراض زدند.
کد خبر: ۴۰۸۵۲

با افزایش قیمت‌های لوازم یدکی و مواد مصرفی خودروهای سنگین و باتوجه به عدم افزایش نرخ کرایه‌های کامیون‌ها، فعالان صنفی کامیون‌داران تصمیم گرفتند تا سال جدید را با اعتراض در جاده‌ها آغاز کنند. این اعتراض‌ها در حالی وارد روز سوم خود شده است که با افزایش تعداد رانندگان معترض در جاده‌های کشور روبه‌رو هستیم. پس از اعتصاب سراسری رانندگان کامیون که در سال ۹۷ در ۲۵ استان کشور انجام شد این برای بار چندم است که رانندگان تصمیم به اعتراض شده‌اند.

در دوره جدید اعتراضات افراد این صنف به عدم افزایش کرایه‌ها اعتراض دارند که همین موضوع باعث شده است که از ساعاتی قبل اعضای هیات مدیره کانون سراسری کامیون‌داران با مسوولان سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور جلسه‌ فوری تشکیل داده‌اند.

روح‌الله اسماعیل‌نژاد، عضو هیات مدیره کانون سراسری کامیون‌داران کشور با اشاره به اعتراضات روزهای اخیر رانندگان در برخی از شهرهای کشور به خبرنگار معاصر می‌گوید: «باتوجه به اینکه در برخی از شهرهای کشور می‌بینیم اعتراض‌هایی از سوی رانندگان به وجود آمده ولی هنوز خبری از اعتصاب سراسری مانند آنچه در سال 97 دیدیم نیست و این اعتراضات تنها به‌دلیل عدم افزایش قیمت کرایه کامیون‌ها است که در نتیجه افزایش باور نکردنی لوازم یدکی و همچنین مواد مصرفی کامیون‌ها مانند روغن موتور و ... به وجود آمده است.»

این فعال صنفی با تاکید بر اینکه حقوق رانندگان کامیون‌ها در ادوار گذشته همواره پایه‌مال شده است، ادامه می‌دهد: «آنچه باید در این بین به آن اشاره کنیم حقوق پایمان شده رانندگان در ادوار گذشته است. تا کنون اکثر وعده‌هایی که از سوی مسوولان دادند اجرایی نشده است. مانند عدم ارائه خدمات بیمه تکمیلی از سوی سازمان تامین اجتماعی که با توجه به افزایش ۲ برابری نرخ حق بیمه، می‌بینیم که خدمات آن‌چنان که باید انجام نمی‌شود.»

او با اشاره به دیگر مشکلات صنفی رانندگان کامیون اضافه می‌کند: «عدم توجه به سختی کار رانندگان، نادیده گرفتن حقوق اولیه صنفی و .... از جمله مشکلات ما است که چاره‌ای نداریم جز اینکه به‌صورت فیزیکی اعتراض خود را مطرح کنیم. یکی دیگر از مشکلات اساسی ما این است که مسوولان به فکر پیشگیری از مشکلات نیستند و پس از اینکه اعتراض یا اعتصابی رخ می‌دهد تشکیل جلسه فوری می‌دهند که تا اجرایی شدن مصوبات‌شان زمان زیادی صرف می‌شود. ما در حوزه حمل و نقل جاده‌ای مصوبه‌ مجلس به نام «تن بر کلیومتر» داریم که با استناد بر آن می‌توان قیمت‌های حمل و نقل را محاسبه کرد ولی می‌بینیم که قیمت‌ها باتوجه به این طرح به‌روزسازی نمی‌شود.»

اسماعیل‌نژاد با انتقاد به عدم افزایش نرخ کرایه‌ها با توجه به افزایش روز افزون قیمت‌ها و بالا رفتن نرخ تورم می‌گوید: «ما شاهد آن هستیم که قیمت لوازم یدکی و مواد مصرفی مانند روغن موتور با افزایش چشمگیری روبه‌رو شده است ولی با این وجود نرخ کرایه‌ها تغییری نکرده است. به‌عنوان مثال اکنون نسبت به سال گذشته با افزایش ۲۰ درصدی قیمت روغن موتور روبه‌رو هستیم و این افزایش قیمت در باقی مواد مصرفی و لوزام یدکی هم وجود دارد. امیدواریم پیش از تبدیل شدن اعتراض به اعتصاب سراسری این مشکلات برطرف شود. پس از عدم تحقق وعده‌ها از سوی انجمن‌ها باید بگوییم که رانندگان اعتماد خود را به انجمن‌ها و تشکلات صنفی کاهش چشمگیری پیدا کرده است.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز