تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۶

واکنش یک امام جمعه به برخوردهای سختگیرانه به زنان در حوزه‌ی حجاب

حجت‌الاسلام مختاری، امام جمعه هشتگرد به برخوردهای غیرقانونی و سختگیرانه با زنان در حوزه حجاب شدیدا انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۳۰۹۰

واکنش یک امام جمعه به برخوردهای سختگیرانه به زنان در حوزه‌ی حجاب

حجت‌الاسلام مختاری، امام جمعه هشتگرد در واکنش به برخوردهای غیرقانونی و سختگیرانه با زنان در حوزه حجاب گفت: آن‌ها از ما هستند، می‌خواهند از ما باشند، این را بارها در راهپیمایی ها، محرم، اربعین و انتخابات ها نشان دادند که از ما هستند و نمی‌خواهند از ما جدا بشوند، گاهی بعضی از این برخوردها آنها را از ما جدا می‌کند.

مختاری گفت: نمی‌شود بخشی از جامعه اسلامی را بخاطر پوشش‌اش از حقوق شهروندی محروم کرد. امیرالمؤمنین برای حق شهروندی زن یهودی غصه می‌خورد، این ها که از ما هستند. این ها که شب احیاء می‌آیند و الهی العفو می‌گویند. محرم در خیمه امام حسین هستند.

کار هیجانی نکنید

رئیس قوه قضاییه،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای نیز طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به در پیش بودن روز ۲۱ تیر، روز عفاف و حجاب، با تاکید بر اینکه هر انسان پاک‌سرشتی اعم از مسلمان یا غیرمسلمان از حیا و عفت استقبال می‌کند و از بی‌حیایی و بی‌عفتی گریزان است، اظهار کرد: در مقوله حجاب و عفاف، همه بخش‌ها و مسئولان ذیربط اعم از دادستان، قاضی و ضابطین باید در چارچوب قانون گام بردارند؛ باید توجه داشت که در این زمینه نمی‌خواهیم کار هیجانی و زودگذر انجام دهیم بلکه اقدامات ما باید متقن، مدبرانه، قانونی و توأم با آرامش باشد.


محسنی اژه‌ای افزود: نه صرفاً در مقوله حجاب و عفاف بلکه در هر زمینه و موردی، هر بخش و نهادی اعم از نهاد دولتی، نهاد مقننه، قوه قضاییه یا سایر افراد و بخش‌ها، چنانچه اشتباه کرد نباید بر این اشتباه اصرار ورزد و از اصلاح اشتباه اِبا داشته باشد؛ نباید بر کار اشتباه پافشاری و یا احیاناً آن را توجیه کرد؛ اگر کار اشتباهی در جایی صورت گرفت باید در راستای اصلاح گام برداریم و احیاناً موضوع را اعلام کنیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز