تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸

صالحی‌امیری: جامعه ایران از انبوهی از آسیب‌های اجتماعی رنج می‌برد

میزان تلفات مردم ایران از بیماری‌های ناشی از کم تحرکی، بیشتر از کرونا است.
کد خبر: ۴۵۵۱۸

صالحی‌امیری: جامعه ایران از انبوهی از آسیب‌های اجتماعی رنج می‌برد

به نقل از ایرنا؛ رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم تقدیر از شهرداران طرح ملی شهر فعال گفت: جامعه ایران از انبوهی از آسیب‌های اجتماعی رنج می‌برد.

مراسم تقدیر از شهرداران طرح ملی «شهر فعال» امروز سه‌شنبه با حضور سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی، عبدالحمید احمدی مشاور وزیر ورزش در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی در این مراسم گفت: جامعه ایران از انبوهی از آسیب‌های اجتماعی رنج می‌برد. من ۵۰ محور را لیست کرده و به ۲۰ محور پرداخته‌ام. در ساختار اجتماعی اصلی‌ترین چالش، فقدان گفتمان و سیاست اجتماعی کارآمد است و دچار یک نوع اختشاش در نظام سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اجرا هستیم. نتوانستیم از طریق طراحی سیاست اجتماعی، سرمایه اجتماعی تولید کنیم.

وی افزود: در حوزه هنر با محدودیت‌های زیاد و ‌در حوزه ورزش با محدودیت‌های کمتری مواجه هستیم.

در ادامه، افشین مولایی نیز اظهار داشت: میزان تلفات مردم ایران از بیماری‌های ناشی از کم تحرکی، بیشتر از کرونا است. در سیستم حکمرانی هوشمند اولویت‌ها خود را نشان می‌دهند. کم تحرکی بحران امروز است. حکمرانی با نگاه خردورزی نگاه آینده‌نگر تصمیماتی را اتخاذ می‌کند که سبب پرفایده و منفعت ملی دارد. در این پروژه نقش شهرداران کانونی، راهبر و در مسیر ترویج فعالیت بدنی در جایی است که مردم در آنجا زندگی می‌کنند.

وی افزود: این پروژه می‌تواند تمام فعالان را گرد هم بیاورد تا با وحدت به سوی منافع ملی حرکت کنیم. امروز این افتخار برای خانواده ورزش به وجود آمده تا مهمترین پروژه را با حضور ریاست کمیته ملی المپیک پیش ببریم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز