تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

تیم ملی شمشیربازی الف ایران قهرمان تورنمنت بین‌المللی یزد شد

۶۰۰ شمشیرباز در یزد فعالیت دارند و ۲۰ نفر عضو تیم‌های ملی هستند
کد خبر: ۴۶۳۵۲

تیم ملی شمشیربازی الف ایران قهرمان تورنمنت بین‌المللی یزد شد

به نقل از ایرنا؛ تورنمنت بین‌المللی شمشیربازی جمعه شب با قهرمانی تیم ملی الف ایران در سالن اختصاصی شمشیربازی یزد به پایان رسید.

این تورنمنت با حضور ۲ تیم از کشور عراق، تیم‌ملی الف و ب ایران و تیم منتخبی از استان یزد با حضور ۲۴ شمشیرباز در سالن اختصاصی شمشیربازی یزد به مدت یک هفته برگزار شد.

در پایان این تورنمنت تیم ملی ایران الف که «شهریار گلزار» ملی پوش یزدی در این تیم بر روی پیست رفت به مقام قهرمانی رسید و همچنین تیم‌های عراق و ایران ب به مقام دوم و سوم دست پیدا کردند.

پس از پایان تورنمنت، تیم ملی عراق به‌ همراه تیم ملی زیر ۲۳ سال شمشیربازی کشورمان، یزد را به مقصد اصفهان برای حضور در رقابت‌های جهانی اسلحه سابر که با حضور ورزشکاران از کشورهای ترکیه، عراق، گرجستان، پاکستان و ایران برگزار می‌شود، ترک کردند.

«شهریار گلزا فر» و «علیرضا خانی» ۲ شمشیر باز یزدی در ترکیب تیم‌ ملی کشورمان در این مسابقات حضور داشتند و مربیگری این تیم نیز به عهده «مسعود فتوحی» دبیر هیات شمشیربازی استان یزد است.

۶۰۰ شمشیرباز در یزد فعالیت دارند و ۲۰ نفر عضو تیم‌های ملی هستند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، ۴۸ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز