تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
مجتبی عبداللهی، نماینده عالی دولت در استان البرز گفت:

توسعه هدفمند کشاورزی دانش بنیان در استان با همراهی دانشگاه کشاورزی تهران

مدیران استان باید در راستای تشکیل این قرارگاه و اهداف کمیته ها و کارگروه های ذیل آن بررسی های لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۴۶۹۶۹

توسعه هدفمند کشاورزی دانش بنیان در استان با همراهی دانشگاه کشاورزی تهران

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: رویکرد مهم و اصلی استان بر مبنای توسعه کشت گلخانه ای و تغییر شیوه کشاورزی از سنتی به دانش بنیان، است.

مجتبی عبداللهی در جلسه امنیت غذایی استان با موضوع بهره برداری از توان دانش بنیان که روز یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه با تشکیل قرارگاه کشاورزی و تامین غذای پایدار موافق هستم، افزود: مدیران استان باید در راستای تشکیل این قرارگاه و اهداف کمیته ها و کارگروه های ذیل آن بررسی های لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه کشور توجه ویژه ای به بخش کشاورزی شده و افق های مشخصی ترسیم شده است.
عبداللهی گفت: بر این باور هستم که باید راهکارهای افزایش بهره وری از طریق توان دانش بنیان بررسی و اجرایی شود.
وی افزود: بر این اساس رویکرد مهم و اصلی استان بر مبنای توسعه کشت گلخانه ای و تغییر شیوه کشاورزی از سنتی به دانش بنیان، است.
استاندار البرز گفت: کشت گلخانه ای علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب به میزان بیش از ۵ برابر، توسعه تولید و صادرات، افزایش اشتغالزایی و درآمدزایی را همراه دارد.
وی افزود: جهادکشاورزی استان باید در جهت ترغیب و تشویق کشاورزان به توسعه کشت گلخانه ای و اطلاع رسانی از مزایای این نوع کشت، اقدام کند.
عبداللهی گفت: از دانشگاه کشاورزی تهران انتظار می رود که برنامه ای جامع تر و کامل تر از اهداف جاری جهاد کشاورزی استان ارائه دهد.
این مسئول افزود: ضرورت دارد که با عزم جدی و بسیج مجموعه ظرفیت های مدیریتی و علمی برای توسعه هدفمند کشاورزی دانش بنیان اقدام کنیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز