تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۲۰.۷۹°
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
فرمانده انتظامی آستارا:

آستارا گیلان در اغتشاشات اخیر جزو نقاط امن کشور بود

با اعمال و رفتار برخی افراد فریب خورده و آنهایی که تلاش داشتند شرایط شهرستان را ناامن جلوه بدهند، قاطعانه برخورد لازم صورت گرفت.
کد خبر: ۴۹۳۳۷

آستارا گیلان در اغتشاشات اخیر جزو نقاط امن کشور بود

به نقل از ایرنا؛ فرمانده انتظامی آستارا گفت: این شهرستان با وجود تلاش دشمنان برای ایجاد ناامنی در جریان اغتشاشات اخیر جزو نقاط امن کشور بود.

 سرهنگ عبدالعلی شعبانی شامگاه سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان آستارا بیان کرد: اتفاقاتی به بهانه فوت دختری در تهران آغاز شد که با توجه خواست‌هایی که دشمن داشت، به تدریج سایر استان‌ها را درگیر ناامنی کرد و از جمله در برخی نقاط گیلان نیز شاهد بودیم.

وی افزود: آستارا هم از جمله شهرستان‌هایی بود که به طور قطع جزو برنامه دشمن قرار داشت اما به تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری با هوشیاری، همکاری، درایت، رصد اطلاعاتی و برنامه‌ریزی دقیق مسئولان از جمله در قالب شورای تامین شاهد ناامنی در حوزه‌های شهری و روستایی نبودیم.

فرمانده انتظامی آستارا اظهار کرد: در این میان ابراز محبت مردم عزیز و خوب شهرستان برای مجموعه انتظامی و امنیتی موجب خرسندی و ایجاد انگیزه بود و افرادی فرصت‌طلب که در پی متشنج کردن جو بودند با اقدام‌های مناسب مورد رصد و پیگیری قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه افرادی تلاش داشتند که شرایط آستارا را متشنج نشان بدهند و در فضای مجازی جولان می‌دادند، با هوشیاری مردم خوب که به آن مسائل تن ندادند، در حال حاضر شرایط این شهرستان عادی است و روند مطلوبی را از نظر انتظامی و امنیتی می‌گذرانیم.

سرهنگ شعبانی با اشاره به نگرانی‌هایی که در ابتدای امر وجود داشت، عنوان کرد: با اعمال و رفتار برخی افراد فریب خورده و آنهایی که تلاش داشتند شرایط شهرستان را ناامن جلوه بدهند، قاطعانه برخورد لازم صورت گرفت.

وی ادامه داد: شهرستان آستارا به دلیل مرزی بودن شرایط ویژه‌ای دارد و از این رو کنترل دقیق مرزهای سه‌گانه زمینی، دریایی و ریلی به شدت انجام می‌شود و مردم مطمئن باشند که فرزندان خدوم آنها در دستگاه‌های انتظامی، نظامی، مرزبانی و امنیتی هوشیار و بیدارند.

فرمانده انتظامی آستارا تاکید کرد: با توجه به شرایطی که در سایر نقاط کشور از نظر امنیتی وجود دارد، انتظار می‌رود که دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و صنوف حساس نسبت به رعایت اقدام‌های خودحفاظتی از جمله تجهیز اماکن مورد نظر با دوربین‌های مداربسته به تداوم استقرار این شرایط آرام در شهرستان کمک کنند.

از حدود یک‌ماه پیش و پس از فوت "مهسا امینی" تعدادی از اخلالگران در چند شهر استان گیلان و سایر نقاط کشور با حمایت و ترغیب دشمنان ملت اسلامی ایران، مبادرت به تخریب اموال عمومی، اهانت به مقدسات و درگیری با نیروهای نظامی و انتظامی نمودند و تعدادی از نیروهای انتظامی را به شهادت رساندند اما تلاش آنها برای ایجاد اغتشاش در شهرستان آستارا ناکام ماند.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر، در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز