تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳

شورای اتحادیه اروپا چهار شخصیت ایرانی را تحریم کرد

رسانه‌های غربی در روزهای اخیر به فضاسازی درباره ادعای واهی ارسال موشک و پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین شدت بخشیده‌اند.
کد خبر: ۴۹۴۴۷

شورای اتحادیه اروپا چهار شخصیت ایرانی را تحریم کرد

به نقل از ایرنا؛ شورای اتحادیه اروپا امروز سه شخصیت حقیقی و یک شخصیت حقوقی ایرانی را به اتهام واهی "دخالت در تحویل پهپاد به روسیه" تحریم کرد.

 تارنمای شورای اتحادیه اروپا امروز نوشت که دارایی های افراد و موسسه تحریم شده مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. به نوشته این تارنما، اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشورها ممنوع است.

شورای اتحادیه اروپا این اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی را "محمد حسین باقری (رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران)، سید حجت الله قریشی (مسئول تامین، تحقیقات و امور صنعتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح)، سعید آقاجانی (فرمانده پهپاد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) و صنایع هوایی شاهد"عنوان کرد که با طرح ادعای واهی یاد شده تحریم شدند.

براساس تارنمای شورای اتحادیه اروپا، این شورا همچنین قصد دارد تا تحریم هایی را علیه دو شخصیت حقیقی و دو شخصیت حقوقی ایرانی دیگر به ادعای واهی "حمایت از روسیه در جنگ با اوکراین" اعمال کند.

رسانه‌های غربی در روزهای اخیر به فضاسازی درباره ادعای واهی ارسال موشک و پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین شدت بخشیده‌اند.

این ادعاهای واهی در حالی مطرح شده است که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای جنگ همواره سیاست اصولی و روشن خود را مبتنی بر بیطرفی فعال و مخالفت با جنگ و لزوم حل و فصل سیاسی اختلافات دو طرف و به دور از خشونت اعلام کرده‌ است، اما طرف‌های غربی با ارسال گسترده تسلیحات نظامی مخرب، شعله های آتش جنگی را که آغاز کرده اند، شعله ورتر می کنند.

در همین ارتباط، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه کشورمان امروز در توییتی از تماس تلفنی خود با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد و در آن ضمن یادآوری موضع جمهوری اسلامی در قبال جنگ اوکراین تصریح کرد: ادعای ارسال موشک ایرانی به روسیه برای کاربرد علیه اوکراین یک ادعای بی اساس است. ما با روسیه همکاری دفاعی داریم اما بی تردید ارسال سلاح و پهپاد علیه اوکراین سیاست ما نیست.

«امیرسعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز امروز در همین زمینه اظهار داشت: پشت اقدام برخی کشورها در مرتبط ساختن ادعاهای بی اساس علیه ایران در جنگ اوکراین با قطعنامه ۲۲۳۱ انگیزه‌های سیاسی نهفته است.

همچنین نمایندگی روسیه در سازمان ملل نیز امروز پنجشنبه در واکنش به ادعاهای مکرر مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین اعلام کرد که پهپادهای مورد استفاده ارتش در اوکراین در روسیه تولید شده‌اند.

دیمیتری پولیانسکی معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل افزود: امروز ما شاهد دور دیگری از (به راه انداختن) کارزار اطلاعات نادرست در شورای امنیت از سوی هیات‌های غربی بودیم. غرب در راستای روش شرم‌آور خود سعی دارد بر ایران فشار وارد کند و اتهام‌های بی‌اساس درباره نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را به میان آورد

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز