تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳

شدیدترین توفان ثبت شده تاریخ که به مکزیک رسیده است

پاتریشیا این روزها در جهان حسابی مشهور است و مقام‌های مکزیک به خاطرش مجبور شده‌اند وضعیت اضطراری اعلام کنند. این توفان با سرعت 325 کیلومتر در ساعت قدرتمندترین توفان ثبت شده به حساب می‌آید که می‌تواند باعث مرگ بسیاری شود.
کد خبر: ۴۹۵۷
اخبار معاصر: به خاطر این توفان که می‌تواند یک فاجعه را رقم بزند مقام‌های مکزیک هزاران نفر از شهروندان این کشور را که در حاشیه اقیانوس آرام زندگی می‌کنند به نقاط دیگر منتقل کرده است.
شدیدترین توفان ثبت شده تاریخ که به مکزیک رسیده است
شدیدترین توفان ثبت شده تاریخ که به مکزیک رسیده است
حالا مناطق بسیاری تخلیه شده‌اند و از ترس توفان پاتریشیا تبدیل به شهر ارواح شده‌اند. در سه ایالت مکزیک که در مسیر توفان پاتریشیا قرار دارند وضعیت اضطراری اعلام شده و سازمان جهانی هواشناسی هشدار داده سازمان این توفان می‌تواند مانند «هایان» که در سال ۲۰۱۳ هفت هزار و ۳۰۰ نفر را در فیلیپین کشت، باعث یک فاجعه شود.آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد که این توفان به سرعت بیشتر از 265 کیلومتر در ساعت رسیده است که می‌تواند هر چیزی را با خود ببرد. این توفان تا پیش از رسیدن به خشکی در مکزیک در اقیانوس آرام 325 کیلومتر در ساعت سرعت داشته که تاکنون در تاریخ چنین سرعتی ثبت نشده است. شدت این توفان می‌تواند به حدی باشد که یک هواپیمای مسافربری را از روی زمین بلند کند.

انتهای پیام/

منبع:شریان
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز