تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
روحانی:

مشکلات جهان اسلام را از طریق "غیر نظامی" حل کنیم

رئیس‌جمهور در دیدار سفیر جدید خارطوم در تهران گفت: معضلات جهان اسلام همچنین باید با مشارکت کشورهای اسلامی حل و فصل شود.
کد خبر: ۵۲۷۷
اخبار معاصر: حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار "عادل ابراهیم مصطفی" سفیر جدید خارطوم در تهران، با بیان اینکه سودان همواره به عنوان کشور مهم اسلامی در آفریقا و دوست جمهوری اسلامی ایران شناخته شده است، گفت: دو کشور طی سه دهه گذشته روابط بسیار خوبی با یکدیگر داشتند و ایران در مقاطع حساس سودان، همواره در کنار دولت و ملت این کشور بوده و امروز نیز در تمامی مراحل در کنار آنان خواهد ماند.

رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه ایران و سودان می توانند برای حل و فصل مسایل جهان اسلام با یکدیگر همکاری و رایزنی کنند ، تصریح کرد: مشکلات و معضلات جهان اسلام باید با مشارکت کشورهای اسلامی حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه جهان اسلام دارای مشکلات بسیاری است که باید با کمک همه کشورهای اسلامی حل و فصل شود، بر ضرورت گفتگو و رایزنی‌ ایران و سودان به نفع دنیای اسلام، تأکید کرد و افزود: امیدوارم در آینده شاهد جنگ و خونریزی در منطقه نباشیم و اگر مشکلی در جهان اسلام است، باید تلاش کنیم تا از طریق غیر نظامی حل و فصل شود.

روحانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران و سودان در سال‌های گذشته در خط مقدم مبارزه با یکجانبه‌گرایی و استکبار جهانی بوده‌اند، اظهار امیدواری کرد تا این رایزنی‌ها و همکاری‌ها میان دو کشور، توسعه پیدا کند.

رئیس‌ جمهور همچنین با اشاره به مشکلات بوجود آمده در یمن، خاطر نشان کرد: معتقدیم در این کشور مذاکرات یمنی – یمنی و راه‌حلی سیاسی می‌تواند مشکلات را حل و فصل کند و امیدواریم همه کشورهای اسلامی در این راستا کمک کنند.

وی همچنین با تاکید  بر لزوم تلاش در جهت توسعه روابط دوجانبه میان ایران و سودان و همکاری بیشتر دو کشور در خصوص مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: ایران و سودان می‌توانند مناسبات خود را در بخش‌های مختلف گسترش دهند.

"عادل ابراهیم مصطفی" سفیر جدید سودان نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رییس‌ جمهوری کشورمان و با اشاره به اینکه توافق ایران و 1+5 توافقی تاریخی است که نشان از تلاش گسترده از سوی دولت ایران است، گفت: این توافق در حقیقت به رسمیت شناختن حق مشروع ایران در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است.

سفیر جدید سودان با بیان اینکه سودان مصمم به گسترش و توسعه مناسبات همه جانبه با ایران می باشد و در این مسیر استوار است،  اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد توسعه بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.

انتهای پیام/

منبع: نسیم
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز