تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸

نتایج یک نظرسنجی: آمریکایی‌ها حکومت خود را بزرگ ترین مشکل می‌دانند

این نظرسنجی نشان داد که جمهوری خواهان بیشتر از دموکرات ها و مستقل ها از حکومت آمریکا به عنوان مشکل اصلی یاد کرده اند.
کد خبر: ۵۳۰۵۸

نتایج یک نظرسنجی: آمریکایی‌ها حکومت خود را بزرگ ترین مشکل می‌دانند

به نقل از ایرنا؛ بر اساس نظرسنجی موسسه گالوپ، آمریکایی ها حکومت این کشور را به عنوان مشکل اصلی آمریکا در سال جاری دانسته اند.

این هفتمین سال در یک دهه گذشته است که مردم آمریکا، حکومت این کشور را مشکل اصلی خود می دانند.

به طور متوسط ۱۹ درصد از آمریکایی ها برخی از جنبه های حکومت را به عنوان مشکل اصلی و پس از آن تورم (۱۶درصد) و اقتصاد (۱۲ درصد) عنوان کردند.

حکومت مقوله ای جامع است که شامل طیف وسیعی از جنبه‌ها از جمله رئیس‌جمهور، کنگره، سیاست‌های حزبی یا بن بست های سیاسی می شود.

این نظرسنجی نشان داد که جمهوری خواهان بیشتر از دموکرات ها و مستقل ها از حکومت آمریکا به عنوان مشکل اصلی یاد کرده اند.

در طول پنج سال گذشته، تنها درسال ۲۰۲۰ که همه‌گیری کرونا در این کشور رواج داشت، حکومت آمریکا به عنوان مشکل اصلی انتخاب نشده است.

نظرسنجی جدید ان بی سی نیوز نیز نشان داده بود که اکثر آمریکایی ها مخالف حضور جو بایدن و دونالد ترامپ رئیسان جمهوری کنونی وپیشین آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ هستند.

نظرسنجی «آل امریکن اکونومیک» شبکه خبری ان بی سی نیوز نشان داده بود که ۶۱ درصد آمریکایی ها بر این باور هستند که ترامپ نباید بار دیگر به دنبال ریاست جمهوری باشد و تنها ۳۰ درصد از آنها مخالف این دیدگاه هستند.

این درحالیست که ۷۰ درصد آمریکایی ها مخالف شرکت بایدن در انتخابات برای بار دوم ریاست جمهوری هستند و فقط ۱۹ درصد می گویند بایدن بار دیگر باید در انتخابات شرکت کند.

این نتایج همچنین نشان داد که تعداد قابل توجهی از اعضای احزاب هر یک از این دو نفر ترجیح می دهند نام آنها در انتخابات نباشد از جمله ۳۷ درصد جمهوریخواهان مخالف رقابت ترامپ در انتخابات هستند. ۶۱ درصد افراد مستقل و ۸۸ درصد دموکرات ها هم همین نظر را دارند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز