تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°

۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
یمن؛

شهادت۲۰نفر درحمله جنگنده های سعودی به صعده

درپی حملات جنگنده های سعودی به شمال یمن بیست غیر نظامی این کشور به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۵۴۷۴
اخبار معاصر: پایگاه خبری المنار گزارش داد: جنگنده های سعودی دو جنایت وحشتناک علیه غیرنظامیان یمنی در استان صعده در شمال این کشور مرتکب شدند.

در پی حمله جنگنده های سعودی به دو شهر مجز و رازح در استان صعده بیست غیرنظامی به شهادت رسیدند و هفت تن دیگر زخمی شدند.

منابع محلی گزارش دادند: حملات جنگنده های سعودی در شهر رازح منجر به شهادت رسیدن هشت غیرنظامی و زخمی شدن هفت تن دیگر شد.

نیروهای ارتش سعودی در عملیات ویژه ارتش و کمیته های مردمی یمن در نجران متحمل تلفات سنگینی شدند و شماری از نظامیان سعودی در این عملیات به هلاکت رسیدند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به نزدیکی شهر نجران در استان نجران عربستان رسیده‌اند و این شهر در تیررس آتشبارهای نیروهای یمنی قرار گرفته است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، یک منبع نظامی گفت دو دستگاه خودروی زرهی ارتش سعودی در حمله به مواضع ارتش سعودی در نزدیکی پادگان رجله در نجران منهدم شد.

این منبع نظامی گفت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در این عملیات برج مخابراتی نظامی ارتش سعودی را منهدم کردند.

وی گفت جنگنده های سعودی همزمان با این عملیات به بمباران شدید منطقه اقدام کردند.

از طرف دیگر یگانهای موشکی نیروهای یمنی دهها فروند موشک به پادگان رجله شلیک کردند.

یگان توپخانه ای نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز تعدادی گلوله توپ به موضع المحاذی ارتش سعودی در نجران شلیک کرد . سربازان سعودی پس از این حمله با خودروهای زرهی خود گریختند.

موضع نظامی ارتش سعودی در شرق حماق در نجران نیز هدف حملات نیروهای یمنی قرار گرفت.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به گلوله باران موضع نظامی مهذال در استان عسیر ادامه می دهند.

در استان جیزان نیز تعدادی از مواضع نظامی ارتش سعودی در سودانه و بیضاء و المصفق و رمضه هدف حملات موشکی و توپخانه ای نیروهای یمنی قرار گرفت و سربازان سعودی با خودروهای زرهی پا به فرار گذاشتند و شعله های آتش از این موضع نظامی به هوا برخاست.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد:تلاش نیروهای منصور هادی برای سیطره کامل بر استان مارب به شکست انجامیده است.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به متجاوزان سعودی و همپیمانان و مزدورانش در استان مأرب تلفات سنگین جانی و خسارات تسلیحاتی وارد کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، متجاوزان سعودی و هم‌پیمانان و مزدورانش با حمایت بالگردها ، هواپیماهای جاسوسی و هواپیماهای جنگی و جدیدترین خودروهای زرهی در تلاش بودند در منطقه صرواح در استان مأرب پیشروی کنند اما حمله آنان ناکام ماند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند هواپیمای سعودی و همپیانانش را که حامل تسلیحات برای مزدوران آنان در استان تعز بود در منطقه جبل صبر سرنگون کردند.

نیروهای یمنی این هواپیمای ویژه حمل سلاح و نیرو را در ناحیه حصبان در زنم در استان تعز سرنگون کردند و انفجار تسلیحات موجود در داخل این هواپیما باعث انفجارهای مهیبی در منطقه شد و تا ساعتها این هواپیما در حال سوختن بود.

هجده اکتبر نیز یک فروند هواپیمای بدون خلبان در یکی از مناطق وادی عبیده در استان مأرب در شرق یمن سقوط کرد.

عربستان سعودی روز چهارشنبه شکایت کرد بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد پیش از تحقیقات مناسب درباره حمله به بیمارستان مورد حمایت سازمان ملل متحد در یمن ، هواپیماهای ائتلاف عربی را به هدف قرار دادن این بیمارستان متهم کرد.

عبدالله المعلمی سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل متحد گفت ائتلاف تحت فرماندهی عربستان سعودی حمله روز دوشنبه به این بیمارستان را انجام نداده است.

انتهای پیام/

منبع: صدا و سیما
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز