تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

۲۶ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در خراسان رضوی جان باختند

در حال حاضر ۱۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۷۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۲۷ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
کد خبر: ۶۱۶۰۹

۲۶ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در خراسان رضوی جان باختند

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶ نفر در استان خراسان رضوی بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

دکتر محمد پهلوان روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد فوتی ناشی از کرونا ۱۲ نفر مربوط به مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته یک مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در خراسان رضوی ثبت و گزارش شده است که آن هم مربوط به مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با ادامه روند افزایش ابتلا به کرونا، شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴ درصد افزایش یافته است و از ۲۰۲ نفر در یکم فروردین به ۲۵۱ نفر در ۱۹ فروردین ماه رسیده است.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی و در بیمارستان های استان بستری شدند که از این تعداد ۴۱ بیمار در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مداوا قرار دارند.

پهلوان اظهار داشت: هم اینک ۴۷ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد ۳۸ بیمار است.

وی افزود: به مردم توصیه می‌شود برای کاهش و قطع انتقال چرخه این بیماری در سطح جامعه، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در نخستین فرصت برای دریافت دز یادآور واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون کووید۱۹ مراجعه کنند تا از ورود به موج جدید کرونا و پیامدهای آن جلوگیری شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۹۸ هزار و ۸۲۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۴۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۵ هزار و ۶۱۳ تن رسیده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۳۴۹ هزار و ۱۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۸۳۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۷۷۱ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۳۶۶ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۷۷۰ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۹۰۷ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۱۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۷۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۲۷ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز