تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴

دبیرکل سازمان ملل خواستار تلاش برای بازگشت آرامش به سودان شد

گوترش از کشورهای عضو سازمان ملل در منطقه می خواهد که از تلاش ها برای بازگرداندن نظم در سودان و بازگشت به مسیر انتقال سیاسی این کشور حمایت کنند.
کد خبر: ۶۲۱۳۱

دبیرکل سازمان ملل خواستار تلاش برای بازگشت آرامش به سودان شد

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از همه طرف ها در سودان و نیز کشورهای منطقه خواست برای بازگشت آرامش به این کشور کمک کنند.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل وقوع درگیری بین نیروهای پشتیبانی سریع و نیروهای مسلح سودان را به شدت محکوم می کند.

وی تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل از رهبران نیروهای پشتیبانی سریع و نیروهای مسلح سودان می‌خواهد که فوری خصومت‌ها را متوقف کنند، آرامش را بازگردانند و برای حل بحران کنونی گفتگو را آغاز کنند.

دوجاریک ادامه داد: دبیرکل معتقد است هر گونه تشدید بیشتر در جنگ، تأثیر مخربی بر غیرنظامیان خواهد داشت و وضعیت بشردوستانه ناپایدار در سودان را تشدید خواهد کرد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: گوترش از کشورهای عضو سازمان ملل در منطقه می خواهد که از تلاش ها برای بازگرداندن نظم در سودان و بازگشت به مسیر انتقال سیاسی این کشور حمایت کنند.

وی ادامه داد: دبیرکل در حال تعامل با رهبران منطقه است و بر تعهد سازمان ملل به حمایت از مردم سودان در تلاش‌های آنها برای احیای یک انتقال سیاسی دموکراتیک و تحقق آرمان‌های آنها برای ایجاد آینده‌ای مسالمت‌آمیز و امن تاکید می‌کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز