تهران ۲۴.۸۴° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

سیستان و بلوچستان/افزایش آمار مبتلایان به سرخک

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: ۵۰ مورد بیمار مبتلا به بیماری سرخک طی یک ماه اخیر در جنوب سیستان‌ و بلوچستان شناسایی شده است.
کد خبر: ۶۲۵۸۸

سیستان و بلوچستان/افزایش آمار مبتلایان به سرخک

 

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا,فیض الرحمن رسولی زاده  اظهارداشت: مبتلایان به بیماری سرخک تمام خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز را در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر دریافت کردند.
وی بیان کرد:راه‌های انتقال این ویروس از طریق تنفس هست و یکی از مسری ترین بیماری های عفونی شناخته می شود و علائم آن شامل تب ،سرفه ،آبریزش بینی، قرمزی چشم و بثورات جلدی است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر با بیان اینکه سرخک یک بیماری حاد تنفسی است و کودکان را درگیر می‌کند افزود: هر کودک مبتلا به سرخک می‌تواند حدود ۱۸ نفر را به این بیماری آلوده کند، هر چند که با انجام واکسیناسیون این بیماری کاملا کنترل می‌شود.

وی بیان کرد: متاسفانه به دلیل ضعف واکسیناسیون در افغانستان و پاکستان شاهد افزایش آمار مبتلا به سرخک در این کشورها هستیم و باتوجه به جابجایی افراد و ترددهای مجاز و غیرمجازی که صورت می‌گیرد بر اهمیت واکسیناسیون کودکان واکسینه نشده افزوده است.

رسولی زاده ادامه داد: لازم است با هدف پیشگیری از شیوع این بیماری در سطح استان و کشور تمام کودکانی که تاکنون واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

وی کلیدی ترین استراتژی برای دستیابی به دستاوردهای کاهش، کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها انجام ایمن سازی با کیفیت و پوشش بالای ۹۵ درصد برای کودکان و سایر گروه‌ها الزامی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: مهمترین علائم این بیماری تب و بثورات جلدی قرمز رنگ در سطح پوست و همچنین سرفه، آبریزش بینی و قرمزی مخاط چشم است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز