تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶

مراسم تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در کرج برگزار شد

همزمان با چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری، یادوراه حماسه شهر در کانون فرهنگی شهید سبحانی سپاه استان البرز برگزار و از خانواده معظم شهدا و ایثارگران تجلیل شد.
کد خبر: ۶۵۱۲۳

مراسم تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در کرج برگزار شد

به گزارش معاصر از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، در این مراسم که با حضور ولی پوری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولین لشگری و استانی، خوزستانی‌های مقیم استان البرز، تعدادی از اهالی شهر دزفول در دوران دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم کرج برگزار شد، حاج صادق آهنگران یادگار دوران دفاع مقدس و ذاکر اهل بیت (ع) به اجرای مداحی، حماسه خوانی پرداخت و سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و نماینده مردم دزفول در دوره اول مجلس شورای اسلامی و محمد رضا سنگری مسئول اندیشکده پایداری حوزه هنری کشور سخنرانی و راویتگری کردند.
محمدرضا سنگری در این مراسم با توجه به ضرورت جمع آوری خاطرات مقاومت مردم دزفول و حفظ میراث شفاهی آن‌ها، اظهار داشت: حماسه مردم نباید رنگ فراموشی به خود بگیرد.
سنگری با توجه به اهمیت مسأله روایتگری افزود: اگر ما امروز روایت گر دفاع: مقدس نباشیم، دشمنان تاریخ جنگ را وارونه ارائه خواهند کرد.
مسئول اندیشکده پایداری حوزه هنری کشور گفت: با توجه به اینکه شهر دزفول به سبب فعالیت‌های نیرو‌های ستون پنجم دشمن، بمب گذاری‌های متعدد، ترور‌های گسترده و حملات محدود دشمن از یک و سال نیم پیش از انقلاب درگیر جنگ بود و در این فرایند حدود صد و پانزده شهید پیش از آغاز جنگ تقدیم انقلاب کرد.
وی با اشاره با اشاره به نقش مرحوم آیت‌الله قاضی در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نمازجمعه دزفول با وجود این مرد بزرگ حتی یک هفته تعطیل نشد و حتی گاهی این نماز‌ها در زیر موشک باران منطقه صورت می‌گرفت.
سید احمد زرهانی نی در ادامه با بیان اینکه نیرو‌های بعثی و عوامل نفوذی آن‌ها در دزفول و شهر‌های مختلف استان خوزستان در ماه‌ها و روز‌های پیش از شروع جنگ تحمیلی حضور گسترده‌ای داشتند، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، با نقل خاطره‌ای، اظهار داشت: در روز‌های پیش از آغاز رسمی جنگ، جنگ در حوالی دزفول و در استان خوزستان شروع شده بود و من در روز سی ام شهریورماه ۱۳۵۹ به عنوان نماینده دزفول به منطقه‌ای رفتم که زیر آتش توپخانه‌ای دشمن قرار داشت و پس از مشاهده وضعیت، آن را تلفنی به رییس مجلس اطلاع دادم و از او خواستم که بلافاصله موضوع را به امام خمینی (ره) اطلاع دهد.
زرهانی ادامه داد: رییس مجلس نیز همان شب مسأله را با امام خمینی در میان گذاشت و پس از پیگیری موضوع از او متوجه شدم امام در این خصوص دستوراتی صادر کرده، اما بنی صدر در این مسأله تعلل کرده و موضوع را مسکوت گذاشته است.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه به شهدا و افرادی که جانانه در برابر دشمن سینه سپر کردند مدیون هستیم، افزود: ثبت و انتقال خاطرات و تاریخ شفاهی دفاع مقدس به نسل‌های آتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه دزفول نام مقدسی در تاریخ جنگ تحمیلی است، خاطرنشان کرد: حماسه دزفول در تاریخ جاودان خواهد شد.
گفتنی است مردم شهر دزفول استان خوزستان در دوران دفاع مقدس به رغم موشکباران و بمباران شبانه روزی نیرو‌های بعثی حاضر به ترک شهر و دیار خود نشدند و حماسه بزرگ مقاومت و پایداری ایران اسلامی را در تاریخ ثبت کردند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز