تهران ۲۵.۴° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰

استان فارس سومین تولید کننده عسل در کشور است

معاون مدیریت طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی فارس گفت: فارس با بیش از هشت هزار زنبوردار فعال و تولید ۱۵ هزار تن عسل و فرآورده‌های آن جایگاه سوم کشور در این زمینه را دارد.
کد خبر: ۶۶۳۵۱

استان فارس سومین تولید کننده عسل در کشور است

 

به گزارش معاصر, رضا فزونی در خصوص این خبر بیان کرد: طبق سرشماری از کلنی‌های زنبور عسل فارس در سال گذشته تقریباً یک میلیون و ۱۰۰ هزار کلونی زنبور در استان شناسایی و هفت هزار و ۲۷۰ تن عسل از این کندوها برداشت شده است که از میان شهرستان‌های استان، فیروزآباد، کازرون و ممسنی بیشترین کلونی و تولید عسل را دارند.

وی ادامه داد: فارس در سال ۱۳۹۶ با دارا بودن ۶۶۸ هزار کلنی و تولید شش هزار و ۲۰۰ تن عسل رتبه چهارم کشور و با فعالیت پنج هزار و ۵۰۰ زنبوردار رتبه سوم کشور را به لحاظ تعداد زنبوردار را دارا بود.

معاون مدیریت طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی فارس با بیان ظرفیت‌های استان برای زنبورداری و افزایش تولید گفت: برای رونق زنبورداری و افزایش تولید عسل، حفظ مراتع، اجرای طرح‌های آبخیزداری، آموزش زنبورداران، ارائه تسهیلات و تأمین نهاده‌ها از مهمترین اقداماتی است که باید انجام شود.

وی ادامه داد: سالیانه افزون بر ۱۵ هزار تُن عسل و فرآورده‌های زنبور عسل در استان تولید می‌شود و این استان در حوزه تولید عسل رتبه سوم در کشور را داراست.

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
برچسب ها : عسل استان فارس کشور
ارسال نظر

آخرین اخبار روز