تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸

کشف کبک زنده و سلاح از شکارچی غیر مجاز در شهرستان کوهچنار

با تلاش یگان حفاظت محیط زیست شهرستان های کازرون و کوهچنار در دو بازرسی از یک منزل در شهرستان کوهچنار ۴ فرد کبک زنده و یک قبضه اسلحه کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۶۶۹۰۳

کشف کبک زنده و سلاح از شکارچی غیر مجاز در شهرستان کوهچنار



به گزارش معاصر از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، شهرستان کوهچنار با برخورداری از مناطق طبیعی و مواهب و چشم اندازهای منحصر به فرد در معرض آسیب شکارچیان غیر مجاز قرار دارد و هر ساله ده ها قبضه اسلحه و مهمات مجاز و غیر مجاز به همراه شمار قابل توجهی لاشه شکار یا حیوانات زنده گیری شده از شکارچیان این منطقه کشف و ضبط می شود.
کبک ها نقش موثری در سالم سازی طبیعت از آفات دارند و شکار این پرنده زیبا آسیب های جبران ناپذیری به طبیعت می زند، یکی از راه‌های طبیعی موثر در مبارزه با آفات گیاهان از جمله آفات خطرناک مزارع غلات مثل سن گندم، (کیسله) كبك‌ها هستند.
شهرستان کوهچنار با برخورداری از دشت های وسیع محصولات کشاورزی از جمله زیستگاه‌های اصلی کبک ها است، شکار کبک در این منطقه می‌تواند به محصولات کشاورزی نیز آسیب بزند.
شکار بی‌رویه پرندگانی مانند کبک منجر به کاهش شدید جمعیت دشمنان طبیعی این آفت خطرناک گندم و جو شده است. اگر جمعیت قابل توجهی از کبک در زیستگاه طبيعي‌شان وجود داشته باشد، آفات غلات به تعادل خواهد رسید.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز