تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
اختصاصی معاصر؛

روز فرهنگ‌ها در مدارسِ مالزی / روش‌های آموزشی برای مبارزه با نژادپرستی

در مدارس اینترنشنال مالزی چون بچه‌ها از کشورهای مختلف هستند یک روز به اسم international culture day یعنی روز فرهنگ‌ها تعریف شده که این روز را برای دانش آموزان جشن می‌گیرند.
کد خبر: ۶۷۰۹۰

 

 

این مدرسه‌ برنامه‌های خاص برای دانش آموزان و خانواده‌ها تدارک می‌بیند.

دانش آموزان و والدین می‌توانند با لباسِ فرهنگشان در این جشن حضور داشته باشند و خانواده‌ها نیز می‌توانند غذاهای مربوط به فرهنگِ خود را همراه داشته باشند و در کنار دیگر میهمانان خوراکی‌های خود را به اشتراک بگذارند.

مالزی به دلیل اینکه یک کشور توریستی و در حال توسعه است طبیعتاً پذیرای ملیت‌های مختلف در زمینه‌های توریستی، تحصیلی، اشتغال و ...است.

با توجه به این مسئله، این کشور مدارسِ اینترنشنالِ بسیاری دارد که بر اساس متود انگلیس، آمریکا تدریس می‌کنند البته هزینه‌ی این مدارس نسبت به مدارس دولتی خیلی بیشتر است.

اکثر این مدارس روز فرهنگ‌ها را سالی یک بار برگزار می‌کنند.

اسم مدرسه برگزار کننده این جشن Mutiara International (Grammar school بر اساس متود انگلیس است که در سال 1997 در کوالالامپور پایتخت مالزی در منطقه امپانگ تاسیس شد.

آداب و رسوم مردم مالزی، بسیار متنوع و حیرت‌انگیز است. اتحاد میان نژادها و اقوام گوناگون مالزی، الگویی برای مردم تمام جهان است.

شرکت کنندگان در این مدارس دانش‌آموزانی از کشور و نژادهای مختلف مثل آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا هستند که یاد می‌گیرند همه به نژاد، مذهب و فرهنگ یکدیگر احترام بگذارند.

ایناس خنیفر یکی از دانش آموزان اهل شهرستان شوش (ایران) که با لباس عربی مربوط به فرهنگش در این مدرسه حضور دارد می‌گوید از شرکت در این جشن خیلی خوشحال است و حس بسیار خوبی دارد که در کنار دوستانش به دور از هرگونه نژادپرستی این روز را جشن می‌گیرند و تولیداتِ فرهنگ‌ِ همدیگر را باهم به اشتراک می‌گذارند.

گفتنی است، کشور مالزی از سه قوم تشکیل شده است. مالایی (مسلمان)، چینی و هندی (بودایی) و هندو با وجود این تنوع هر نژادی با هر فرهنگی به آداب مذهبی خود می‌پردازد.

مالزی شعاری با عنوانِ Satu Malaysia (مالزی واحد) دارند یعنی همه ما یکی هستیم که همه جا از این شعار استفاده می‌کنند.

روز فرهنگ‌ها در مدارسِ مالزی / روش‌های آموزشی برای مبارزه با نژادپرستی

 

روز فرهنگ‌ها در مدارسِ مالزی / روش‌های آموزشی برای مبارزه با نژادپرستی

 
 
 
 
 
 
خبرنگار: الهام خنیفر
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز