تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۳.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰

نشست مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس با شهرستان های غرب استان

عطا پورشیرزاد مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در نشست منطقه ای با پرسنل محیط زیست در شهرستان های غرب فارس بر لزوم ارتقای شاخص های حفاظت در پهنه های طبیعی فارس تاکید کرد.
کد خبر: ۶۷۵۵۰

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در نشست شهرستان های غرب فارس

 

به گزارش معاصر از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، پورشیرزاد در این نشست که با حضور روسای ادارات محیط زیست شهرستان های کازرون، ممسنی و رستم برگزار شد به بررسی مشکلات شهرستانی پرداخت و پای سخن محیط بانان و کارکنان و مدیران نشست و برای رفع مشکلات این شهرستان ها قول مساعدت داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: فارس در حوزه محیط زیست در میان سایر استان‌ها در حوزه محیط زیست انسانی، طبیعی، آموزش، تنویر افکار عمومی و روابط عمومی جزو استانهای پیشرو کشور است.

پور شیرزاد ادامه داد: در تعطیلات نوروز امسال از ۸۵ مورد کشف تخلفات در سطح کشور ۳۰ مورد مربوط به استان فارس بوده است . بخش قابل توجه ی از این کشفیات در شهرستان های کازرون، رستم و ممسنی بوده که قابل ستایش است. تشریح وضعیت تالاب‌ها از دیگر موضوعات مورد اشاره مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس بود و گفت: سازمان محیط زیست کار خود را در چارچوب ضوابط قانونی و ستاد احیای تالاب های استان پیگیری می‌کند و حق آبه تالاب‌ها را احصاء کرده و عملیات رهاسازی انجام می شود، در شهرستان کازرون برای احیای تالاب پریشان در همین راستا اقدامات قابل توجه انجام شده است

وی همچنین تأکید کرد: در اختصاص حق آبه به تالاب‌ها نظارت صفر تا صد این موضوع بر عهده وزارت نیرو است و هر گونه عدم انجام وظایف در این حوزه، کوتاهی در وظایف است. که محیط زیست و مردم مطالبه گر آن است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در ادامه گفت: تمام مشکلات محیط زیست با تعامل و همفکری قابل حل است، کوچکترین معضل این حوزه در جامعه و کره زمین می‌تواند به عنوان بزرگترین مشکل قلمداد شود و نباید هیچ معضلی را در حوزه محیط زیست کوچک برشمرد،مدیران شهرستان ها وظیفه دارند همه مسایل محیط زیست را در این مناطق رصد و پایش کنند.

در ادامه این نشست روسای ادارات محیط زیست در شهرستان های کازرون، ممسنی و رستم به بیان مسایل و مشکلات محیط بانان و مسایل مطرح در عرصه های محیط زیست شهرستان ها پرداختند. انتهای پیام

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز