تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
رئیس شورای گردشگری سلامت:

هیچ بودجه‌ای برای اجرای برنامه‌هایمان نداریم

ما حدود ۲۷۰۰ هتل کم داریم اگر قرار باشد فردی برای درمان به کشور ما مراجعه کند همراهش باید در کجا اقامت داشته باشد.
کد خبر: ۶۷۶۹۵

 

به گزارش معاصر؛ رئیس شورای گردشگری سلامت با بیان اینکه هیچ اقدامی در زمینه گردشگری سلامت صورت نمی‌گیرد، گفت: اگر این روند به همین صورت پیش برود، ما زعامت مرکز توسعه گردشگری اسلامی را در بین کشورهای اسلامی از دست می‌دهیم.

«مهدی کریمی» رئیس شورای گردشگری سلامت در پاسخ به این سوال که علیرغم تلاش‌های صورت گرفته، اقدامات ایران در گردشگری سلامت به نتیجه مطلوب نرسیده و برخی کشورها از جمله ترکیه در این زمینه از ما پیشی گرفته‌اند، علت این امر چیست؟ گفت: قوانین دست و پا گیر مانع از موفقیت ما در این بخش است و از طرفی هیچ بودجه‌ای برای این کار در نظر گرفته نمی‌شود و در مجموع هیچ اقدامی در این زمینه طی سال‌های گذشته صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: ما به عنوان یک بخش بین‌المللی هیچ بودجه‌ای برای اجرای برنامه‌هایمان نداریم بغیر از ممبرشیپ‌ها و این کار را برای ما سخت می‌کند.

رئیس شورای گردشگری سلامت تصریح کرد: اگر این روند به همین صورت پیش برود ما زعامت مرکز توسعه گردشگری اسلامی را در بین کشورهای اسلامی از دست می‌دهیم ما در انتخابات منتخب شده‌ایم، اگر خوب کار نکنیم و ضعیف باشیم این زعامت از ایران گرفته خواهد شد.

کریمی خاطرنشان کرد: کشوری که گردشگری درمان را راه‌اندازی می‌کند، باید دارای یک سری امکانات باشد. ما در کشورمان زیرساخت‌های لازم را نداریم. ما حدود ۲۷۰۰ هتل کم داریم اگر قرار باشد فردی برای درمان به کشور ما مراجعه کند همراهش باید در کجا اقامت داشته باشد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در این بخش عین سود است که متاسفانه هیچ توجهی نمی‌شود. ما براساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ باید در این سال تمام این قله‌ها را فتح کنیم، اما نه تنها فتح نکرده‌ایم بلکه در ابتدای این قله هم نیستیم، چراکه مجریان ما بر اساس مفاد سند پیش نرفته‌اند.

انتهای پیام
منبع: ایلنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز