تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°

۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
پنتاگون خبر داد:

کشته شدن رهبر داعش در لیبی

پنتاگون روز شنبه اعلام کرد که در جریان یک حمله هوایی آمریکا به لیبی که پیش از حملات پاریس انجام شد، رهبر داعش در این کشور کشته شده است.
کد خبر: ۶۸۴۵
اخبار معاصر: هویت هدف این حمله هوایی ابونبیل و سام نجم زیدالزبیدی یک تبعه عراقی ذکر شده که مدت ها مامور عملیاتی القاعده بود.

خبرگزاری رویترز از واشنگتن گزارش داد: این خبر به دنبال حملات بمب گذاری و تیراندازی جمعه شب در پاریس صورت گرفت که به گفته دادستانی فرانسه 129 کشته و 352 زخمی برجای گذاشت و حال 99 نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

پیتر کوک دبیر مطبوعاتی پنتاگون در بیانیه ای گفت : مجوز این عملیات و انجام آن پیش از حمله تروریستی پاریس صورت گرفته بود.

در بیانیه کوک گفته شده است : در 13 نوامبر ( جمعه ) ، ارتش امریکا علیه ابونبیل تبعه عراق که مدتی عضو عملیاتی القاعده بود و رهبر ارشد داعش در لیبی محسوب می شد، کشته شده است . '

در بیانیه آمده است : نبیل در این حمله هوایی توسط دو فروند جنگنده اف -15 کشته شده است.

گزارش ها حکایت از آن دارند که نبیل ممکن است سخنگوی داعش در یک فیلم ویدئویی مربوط به اعدام مسیحیان قبطی در فوریه 2015 بوده باشد که به سربریده شدن 21 قبطی مصری انجامید و محکومیت جهانی در پی داشت.

کوک در ادامه گفت : مرگ نبیل توانایی داعش را برای رسیدن به اهداف این گروه تروریستی در لیبی از جمله به خدمت در آوردن اعضای جدید ، ایجاد پایگاه های در لیبی و طرح ریزی حملات خارجی به آمریکا تضعیف خواهد کرد.

در بیانیه آمده است، هرچند که این نخستین حمله آمریکا علیه تروریست ها در لیبی نیست بلکه نخستین حمله امریکا به یک رهبر داعش در این کشور است و نشان می دهد که ما دنبال این رهبران در هر نقطه ای که فعالیت کنند، هستیم . '

انتهای پیام / انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز