تهران ۲۳.۷۳° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
وزیر صمت:

۷۰ ایستگاه پمپ برق در هفته دولت افتتاح می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت از افتتاح ۷۰ ایستگاه شارژ خودروهای برقی در هفته دولت خبر داد و گفت: هم اکنون متخصصان امر در حال نصب این ایستگاه‌ها هستند.
کد خبر: ۶۹۷۹۸

۷۰ ایستگاه پمپ برق در هفته دولت افتتاح می شود

 

به گزارش معاصر,آقای عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: سعی می‌کنیم در واردات خودرو به سمت خودرو‌های آینده حرکت کنیم نه خودرو‌های گذشته، از جمله همین اقدام که امروز انجام دادیم، تعدادی از خودرو‌هایی که در اینجا می‌بینید وارداتی و برقی هستند که با فناوری روز دنیا ساخت داخل خواهند شد.

وزیر صمت با بیان اینکه ما وارد کننده خودرو نیستیم، افزود: آئین نامه‌های واردات خودرو تهیه و تقدیم دولت شده و با سیاستگذاری ما و از طریق شرکت‌ها و موسسات مربوط، خودرو وارد می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در خصوص رونمایی و بازدید امروز رئیس جمهور از خودرو‌هایی وارداتی در حیاط دولت، گفت: اوایل امسال آقای رئیسی رئیس جمهور در بازدید از مپنا دستوراتی مبنی بر تحول در حمل و نقل برقی صادر کرد، مقدمات این تحول امروز فراهم شده و کلید خورد و در آستانه ورود به یک دوره جدید در حمل و نقل شهری و بین شهری هستیم و این موضوع صرفا به تاکسی محدود نمی‌شود اگر چه امروز موضوع تاکسی‌ها را مطرح کردیم، ولی به زودی در زمینه اتوبوس، موتورسیکلت و خودرو‌های عمومی رونمایی‌هایی خواهیم داشت و این اقدامات ابتدا برای شهر تهران به عنوان پایتخت کشور برنامه ریزی شده است.

علی آبادی اضافه کرد: امروز از یک نمونه موتورسیکلت رونمایی شد و انواع مختلف آن با سیاستگذاری وزارت صمت به زودی توسط شرکت سازنده به بازار عرضه خواهد شد، همچنین خودروسازان داخلی خودروی برقی را عرضه خواهند کرد.

وی به مزایای خودرو‌های برقی اشاره کرد و افزود: این خودرو‌ها به خصوص در نوع تاکسی فوق العاده اقتصادی هستند، به عنوان نمونه یک تاکسی معمولی سالانه ۹ تا ۱۰ هزار لیتر بنزین مصرف می‌کند، با این حجم بنزین وقتی در شهر سوزانده می‌شود علاوه بر آلودگی هوا و انتشار گرما و برهم زدن منحنی ترمودینامیکی دما با پدیده وارونگی مواجه می‌شویم لذا در رونمایی امروز، تاکسی و خودرو‌های برقی را به عنوان نماد خودرو‌های آینده معرفی کردیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص قیمت این خودروها، گفت: برای این خودرو‌ها به دلیل مزیت صرفه جویی سوخت و محاسن محیط زیستی تعرفه‌های مخفف خواهیم داشت و قیمت این خودرو‌ها تقریبا با قیمت درب کارخانه در دنیا متناسب خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: شورای رقابت نهادی مستقل است و زیر نظر وزارت صمت نیست، ما رویکردمان را به شورای رقابت منتقل کردیم و امیدواریم در تفاهم با هم شرایط مناسبی را برای مردم فراهم کنیم.

وی در بخشی دیگر از گفتگو با خبرنگاران به پیگیری مشکلات تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور برای رفع چالش تولیدکنندگان وقت اختصاص می‌دهند و دستگاه‌ها موظف به اقدام هستند همچنین رفع چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان در دولت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز