تهران ۲۵.۴° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
با اتمام برداشت گندم در فارس؛

گندم خریداری شده در فارس از یک میلیون تن گذشت

تعداد 107 مركز خريد گندم در سال زراعی جاری خرید گندم را در استان پهناور فارس بر عهده داشته اند.
کد خبر: ۷۰۴۵۲



معاصر- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از اتمام برداشت گندم در این استان خبر داد و گفت: پس از 13 سال میزان گندم خریداری شده از کشاورزان این استان از مرز یک میلیون تن فرا تر رفت که نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور ضمن تقدیر از زحمات و همت تک تک کشاورزان این استان که گام بلندی در راستای تامین امنیت غذایی جامعه برداشته اند، بیان کرد: استان فارس با برداشت گندم از سطح 399 هزار هکتار از مزارع این استان در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا کنون از 15 هزار میلیارد تومان مطالبات گندم کاران استان فارس 10 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است، اظهار کرد: پیگیری های لازم جهت پرداخت مابقی مطالبات ادامه دارد و امید است تا پایان شهریور ماه پرداخت مطالبات گندم کارات به صورت کامل انجام شود. پرداخت وجوه گندم بر اساس اولويت ثبت اطلاعات گندم كاران در سامانه، توسط بانك كشاورزي تامين اعتبار و پرداخت مي شود.

وي با اذعان به اينكه عمليات برداشت گندم در استان فارس با استفاده از حدود 1100 دستگاه كمباين سبك و سنگين صورت پذیرفته است، ابراز كرد: تعداد 107 مركز خريد گندم در سال زراعی جاری خرید گندم را در استان پهناور فارس بر عهده داشته اند.

دهقان پور با بيان اينكه گندم محصولي راهبردي است و بهبود عملكرد توليدي مزارع غلات به طور جدي دنبال مي شود، اضافه كرد: در سال زراعي جاري شاهد گسترش استفاده از كود هاي پايه در مزارع گندم بودیم به نحوی که وزن هزار دانه گندم افزايش یافت و از افزايش توليد برخوردار شدیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : گندم فارس
ارسال نظر

آخرین اخبار روز