تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
مدیرعامل گازپروم:

روسیه نیمی از افزایش واردات گاز چین را به خود اختصاص داد

میلر همچنین در بیانیه‌ای که در کانال تلگرامی گازپروم منتشر شد، اعلام کرد مصرف گاز طبیعی در اروپا برای دومین سال پیاپی در حال کاهش است.
کد خبر: ۷۰۷۷۶


معاصر- مدیرعامل شرکت دولتی گازپروم روسیه اعلام کرد نیمی از افزایش واردات گاز چین در سال جاری میلادی از روسیه تأمین شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، الکسی میلر بدون ارائه ارقام گفت: گازپروم بیش از نیمی از افزایش واردات گاز چین در سال ۲۰۲۳ میلادی را به خود اختصاص داده است.

صادرات گاز طبیعی گازپروم که بخش عمده‌اش به اروپا می‌رود، سال گذشته میلادی در پی آغاز تنش‌های بین مسکو و کی‌یف و انفجارهای نامشخص در مسیر خط لوله انتقال گاز نورد استریم نصف شد.
روسیه که اقتصادش به‌شدت به فروش کالا وابسته است، صادرات نفت را از مسیر اروپا به آسیا و دیگر مناطق تغییر داده است.

میلر همچنین در بیانیه‌ای که در کانال تلگرامی گازپروم منتشر شد، اعلام کرد مصرف گاز طبیعی در اروپا برای دومین سال پیاپی در حال کاهش است.

وی گفت: تقاضای اروپایی‌ها برای گاز روسیه در سال ۲۰۲۲، ۵۶ میلیارد مترمکعب کاهش یافته، در حالی که طی هشت ماه سال ۲۰۲۳ میلادی ۲۶ میلیارد مترمکعب کاهش داشته است.

مدیرعامل گازپروم تصریح کرد: در عین حال، شاهد رشد بازار گاز چین هستیم. واردات گاز چین طی هشت ماه سال جاری میلادی افزایش یافته و بیش از نیمی از افزایش واردات گاز به بازار چین از سوی گازپروم تأمین شده است.

روسیه با خط لوله قدرت سیبری گاز طبیعی را به چین انتقال می‌دهد. صادرات گاز از این مسیر سال گذشته میلادی به ۱۵ میلیارد مترمکعب رسید و برنامه‌ریزی شده است این حجم در سال ۲۰۲۳ به ۲۲ میلیارد مترمکعب برسد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز