تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲

بازجویی فرد هتاک قرآن کریم توسط پلیس سوئد

درپی درخواست‌های مکرر عراق برای استرداد عامل هتاک قرآن کریم در استکهلم، منابع خبری از بازجویی پلیس سوئد از وی خبر دادند.
کد خبر: ۷۱۲۰۱

بازجویی فرد هتاک قرآن کریم توسط پلیس سوئد

 

به گزارش معاصر، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که پلیس سوئد در راستای درخواست بغداد برای استرداد «سلوان مومیکا» فرد اهانت کننده به قرآن کریم به عراق، از وی بازجویی کرد.

مومیکا در سخنانی در این باره گفت: عراق درخواست استرداد من را دارد تا بتوانم طبق قوانین شریعت در عراق محاکمه شوم، چراکه قرآن را در سوئد سوزاندم.

«دیوید هیل»، وکیل مومیکا نیز به خبرگزاری فرانسه گفت: عراق می‌خواهد او را تحویل بگیرد، چراکه وی در ماه ژوئن قرآن را مقابل مسجدی سوزاند. طبق قانون، کاری که او انجام داده در کشور عراق جرم است.

وی ادامه داد: اما این اقدام در سوئد جرم نیست، بنابراین سوئد نمی‌تواند او را به عراق تحویل دهد. نمی‌دانم چرا بغداد چنین درخواستی دارد، من اطمینان دارم که دولت عراق از این مساله مطلع است.

سلوان مومیکا پس از بازجویی با اشاره به درخواست استرداد تاکید کرد: از فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق شکایت خواهم کرد، چراکه او مرتکب جنایت سیاسی علیه من شده است.

طی چند ماه اخیر اقداماتی جهت به آتش کشیدن قرآن در سوئد و دانمارک انجام گرفته و اکثریت کشورهای مسلمان این اقدام را محکوم کرده و برخی نیز سفیران دانمارک و سوئد را برای ارائه تذکر در رابطه با این اقدامات احضار کردند. ماه گذشته، در پی به آتش کشیده شدن قرآن در استکهلم، صدها معترض عراقی به سفارت سوئد حمله کردند و آن را به آتش کشیدند.

دولت عراق نیز دستور اخراج سفیر سوئد را صادر کرد و دستگاه قضائی این کشور نیز پیگیر پرونده استرداد سلوان مومیکا شد.

«سلوان مومیکا»، مهاجر عراقی‌الاصل مقیم سوئد است که بارها اقدام به هتک حرمت قرآن در استکهلم کرده است.

 

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز