تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
کولیوند خبر داد؛

تلاش برای برپایی بیمارستان سیار در مرز مصر با غزه توسط هلال احمر ایران

هلال احمر ایران آمادگی خود را برای کمک به امدادگران به صورت مکتوب و تلفنی با رؤسای جمعیت هلال احمر فلسطین، سوریه، اردن، رئیس منطقه صلیب سرخ و رئیس کمیته صلیب سرخ و رئیس کمیته کشورهای اسلامی اعلام کرد.
کد خبر: ۷۱۸۰۶

به گزارش خبرنگار معاصر، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در همایش علمی اخلاق امدادگری اظهار داشت: جلسه امروز مصادف با حمله بسیار وحشیانه صهیونیست به مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه شده است. اخلاق و امدادگری نادیده گرفته شده است و آیا اجازه می‌دهند اتفاقاتی که در غزه رخ داده در جای دیگری از دنیا رخ دهد؟ کودکان و زنان فلسطین زیر وحشیانه‌ترین حملات قرار گرفته و حتی اقلام اولیه زیستی برای آنها امکان ارسال ندارد.

وی افزود: اتفاقاتی که بر سر مردم مظلوم فلسطین آمده روزگاری بر سر ما هم آمده و در صدر اسلام هم به وقوع پیوسته است. مگر حضرت رسول را محاصره نکردند و از اتفاق بسیاری از این موارد توسط قوم یهود رخ داده است.

کولیوند بیان داشت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از فردا تجمعاتی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، مصدومین، امدادگران شهید و مصدوم دارد که مورد هجمه قرار گرفتند فردا در زاهدان تجمع برپا و چهارشنبه در میدان فلسطین نیز تجمع با شکوهی در تهران و البرز خواهیم داشت.

وی افزود: آمادگی خود را برای کمک به امدادگران به صورت مکتوب و تلفنی با رؤسای جمعیت هلال احمر فلسطین، سوریه، اردن، رئیس منطقه صلیب سرخ و رئیس کمیته صلیب سرخ و رئیس کمیته کشورهای اسلامی اعلام کردم.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان داشت: روزانه چند بار با رئیس هلال احمر فلسطین در ارتباطم که ببینیم چگونه می‌توانیم برای آنها اقلام امدادی ارسال کنیم و با یک کشتی احتمالاً این اقلام ارسال خواهد شد و امیدواریم بتوانیم آن را به مقصد برسانیم.

کولیوند گفت: در حال رایزنی هستیم که از طریق مصر اقلام را ارسال و یا کنار مرز غزه بیمارستان سیار مستقر کنیم و یا به بیمارستان‌های مد نظر مصدومان را اعزام کنیم.

وی گفت: فدراسیون و کمیته صلیب سرخ بیانیه‌ای منتشر کردند و این اولین بار است که کمیته صلیب سرخ و فدراسیون ندای مظلومیت را شنیده است. همچنین کمیته کشورهای اسلامی هم بیانیه‌ای صادر کرده است.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ الاسلامی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر در این مراسم اظهار داشت: در حال حاضر دنیا شاهد خشن‌ترین رفتارها علیه انسانیت است و زنان، کودکان و بیماران و امدادگران هلال احمر در غزه مورد بدترین انواع خشونت و جنایت جنگی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: این همایش در حوزه اخلاق امدادگری است تا دنیایی زیباتر، منصف‌تر و اخلاقی‌تر را داشته باشیم.

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز