تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱

سازوکار مجلس برای جذب بازماندگان از تحصیل

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند برای جذب بازماندگان از تحصیل با اولویت دوره ابتدایی اقدماتی را انجام دهد.
کد خبر: ۷۲۰۹۲

به گزارش خبرگزاری معاصر، در نشست علنی نوبت سوم یکشنبه شب (۳۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در دستور کار قرار گرفت و ماده (۹۰) به تصویب نمایندگان رسید.

بر اساس ماده (۹۰) که به تصویب نمایندگان رسید، برای جذب بازماندگان از تحصیل با اولویت دوره ابتدایی، وزارت آموزش و پرورش مکلف به انجام اقدامات زیر است:

الف- تدوین «برنامه درسی متناسب با جذب بازماندگان از تحصیل» به منظور تنوع بخشی و ایجاد انعطاف درنحوه اجرای برنامه‌ها، شیوه‌ها و ساعات آموزشی و تصویب آن در شورای عالی آموزش و پرورش.

ب- تهیه و تأمین کتب درسی و تغذیه رایگان، بسته‌های حمایتی (ازقبیل نوشت افزار و کیف، کفش و پوشاک و هزینه‌های ایاب و ذهاب) و منابع آموزشی و کمک آموزشی برای دانش آموز یا اعطای کمک نهادهای حمایتی به خانواده وی از طریق واحدهای آموزشی.

پ- توسعه مدارس شبانه روزی، روستا مرکزی،عشایری، استثنایی و آموزش از راه دور با اولویت تأمین هزینه‌های وسیله ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی، عشایری و استثنایی (به‌ویژه دختران).

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز