تهران ۲۱.۵۱° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵

آمار نازایی در ایران هفت درصد بیشتر از میانگین جهانی است

دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور اعلام کرد آمار نازایی در ایران به ۲۰ درصد رسیده اما این میزان در دنیا ۱۲ تا ۱۳ درصد است.
کد خبر: ۷۲۳۱۱

به گزارش معاصر، صالح قاسمی شامگاه شنبه در جلسه پدافند غیرعامل جنوب استان کرمان در فرمانداری جیرفت اظهار کرد: تهدیداتی در حوزه جمعیت داریم که بسیار جدی است و اگر جمعیت به اولویت تبدیل نشود با رفتار معمول بروکراتیک به اولویت تبدیل نمی شود.

وی افزود: ستاد جمعیت استانی و شهرستانی باید تشکیل، پیگیری اجرای قانون انجام و کسانی که خوب عمل کردند تشویق و کسانی که طبق وظایف عمل نکردند تنبیه شوند.

قاسمی تاکید کرد: کار ویژه هر دستگاه باید تشکیل شود و هر دستگاه وظیفه خود در زمینه قانون جوانی جمعیت را به درستی انجام داده و نقشه راه و برنامه اقدام تنظیم کند.

مشاور سازمان پدافند کشور در حوزه جمعیت ادامه داد: مدیران باید مساله جمعیت را بشناسند و این شناخت با اینترنت و رسانه‌ها ممکن نیست.

وی افزود: اگر مدیران به موضوع جمعیت اشراف پیدا کنند می‌فهمند چرا رهبر معظم انقلاب ۵۹ بار در مورد آن صحبت و تاکید کردند.

قاسمی با بیان اینکه هر استانی شرایط خاص خود را دارد و مسائل آنها متفاوت است اضافه کرد: آمارهای دقیق استان و شهرستان ها باید وجود داشته باشد تا اشراف بر مساله شکل بگیرد چون بدون شناخت صحنه امکان مدیریت آن نیست.

وی با اشاره به تهدیدات اجتماعی که جامعه ایران را تهدید می‌کند گفت: انقلاب جنسی و انقلاب خانواده تهدیدات اجتماعی بود که در غرب اتفاق افتاد و اکنون جامعه ما را هم تهدید می کند و می‌تواند خانواده را از هم بپاشد.

دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور به تهدیدات غذایی مرتبط با محصولات تراریخته اشاره کرد و ادامه داد: غذا به صورت یک اسلحه دیده شده است و تغذیه در خدمت راهبردهای تهدیدمحور خارجی قرار گرفته است.

تصویب ایجاد مرکز تحقیقات مهاجمین زیستی جنوب و جنوب شرق کشور

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان هم در این نشست با اشاره به تهدیدات حوزه کشاورزی جنوب کرمان گفت: سوسک سرخرطومی حنایی که به درخت نخل آسیب می‌زند چند سال در منطقه جنوب استان وجود داشت اما پارسال آن را برجسته کردیم و کارهای خوبی شروع شد.

ابراهیم کریمی افزود: در این راستا مرکز تحقیقات مهاجمین زیستی جنوب و جنوب شرق کشور با مرکزیت جیرفت از سوی وزارت علوم و وزات بهداشت با وسایل اولیه تجهیز کنیم تا بتوانیم اعتبار لازم برای تاسیسات و تجهیزات را کسب کنیم.

وی اضافه کرد: پشه آئودس خطرساز است و تا شهر رودان آمده و در هرمزگان تلفاتی داده اما باید مراقب ورود آن به استان کرمان بود.

فرماندار شهرستان جیرفت هم گفت: جنوب استان در مقایسه با دیگر شهرهای استان شرایط بهتری از نظر فرزندآوری دارد اما مطلوب نیست.

احمد بلندنظر با اشاره به تهدیدات حوزه کشاورزی افزود: یکی از آفت‌هایی که ضررهای زیادی به کشاورزان منطقه زده است آفت سوسک سرخرطومی است که به نخل که یکی از اصلی ترین منابع درآمد این منطقه اسن آسیب می‌زند.

وی ادامه داد: مگس مدیترانه‌ای و کرم برگخوار ذرت که بتازگی شیوع پیدا کرده است، از دیگر تهدیدات این حوزه است.

امام جمعه جیرفت هم در این نشست بیان کرد: پدافند غیرعامل به معنی دفاع بدون سلاح است و طی آن زیرساخت ها و نیروی انسانی کشور حفظ شده و در تهاجمات دشمن یا بحران ها کمترین تلفات رخ می‌دهد.

حجت‌الاسلام میثم تارم افزود: کشورهای مهاجم و استکباری هم بر روی پدافند غیرعامل سرمایه‌گذاری و هزینه می‌کنند این نشان می‌دهد ما باید این موضوع را جدی تر بگیریم.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز