تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°

۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
معاون مقاومت‌اسلامی نجباء:

از دست تکفیری‌ها راحت شویم، به‌سراغ اسرائیل خواهیم‌ رفت

معاون دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء با تاکید براینکه نیروی مردمی در عراق ‌هیمنه آمریکا را به زمین کشیده است، گفت: از دست تکفیری‌ها راحت شویم، به‌سراغ اسرائیل خواهیم رفت و به سمت مرز آن پیش می‌رویم.
کد خبر: ۷۲۴
اخبار معاصر: حجت‌الاسلام و‌المسلمین جابر رجبی ‌معاون دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء، با حضور در جمع خبرنگاران درباره مسائل گوناگون از جمله وضعیت داعش در عراق و سوریه و اقدامات اخیر آمریکایی‌ها سخن گفت و سپس به سئوالات مطرح شده به زبان فارسی و عربی پاسخ داد.

غربی‌هادر عراق به شکل نیابتی عمل می‌کنند

معاون دبیر‌کل گروه مقاومت اسلامی نجباء ‌اظهار داشت: جنگ با باطل و دفاع از عقاید حق، مرز ندارد  و ما این نکته را از مکتب امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری آموختیم و به آن عمل کرده و می‌کنیم. سوریه و عراق هر دو دچار فتنه تکفیری‌ها هستند اما جنگ در سوریه با جنگیدن در عراق متفاوت است زیرا در عراق غربی‌ها به شکل نیابتی عمل می‌کنند اما در سوریه ابایی از حمایت مستقیم از تکفیری‌ها ندارند.

وی خاطرنشان کرد: حرم حضرت زینب(س) پرچمی است که نباید بر زمین بیفتد. اگر حرم بانوی کربلا امن شد بازهم ما دفاع را رها نمی‌کنیم زیرا در سوریه، مسئله دفاع است نه جهاد؛ تا پایان این دفاع از آن دست نمی‌کشیم.

حجت‌الاسلام‌ ‌رجبی تصریح کرد: تروریست‌ها در حال جنایت ‌در سوریه و عراق هستند و با خانواده‌های مسلمان، چه سنی، چه شیعه و چه عرب و غیر‌عرب؛ اما اسم این جنایات را انقلاب گذاشته‌اند. ‌‌

جنگ سوریه به 10 کیلومتری خاک ترکیه کشیده شده است

وی افزود: جنگ سوریه امروز به کوه‌ها و ارتفاعات و در چند کیلومتری مرز ترکیه کشیده شده ‌و ممکن است به هر کجای دیگر نیز کشیده شود. ما برای دفاع از حق و حمله به باطل به آن‌جا می‌رویم.

حجت‌الاسلام‌ ‌رجبی تصریح کرد: ما در خط مقاومت هستیم و مصالح سیاسی ما، مصالح سیاسی خط مقاومت است و هر چه که محور مقاومت تصمیم بگیرد، آن را با جان و دل اجرا می‌کنیم.

وی با تشریح عملیات انجام شده در مناطق نباعی، سوابله، الحویش و الاسحاقی در عراق اظهار داشت: منطقه نباعی جایی بود که تروریست‌ها بر آن مسلط بودند و نیروهای ما به‌سرعت بر آن مسلط شدند. منطقه دیگری که در آن وارد عمل شدیم، اسحاقی بود که بسیار نزدیک به سامرا بود و اگر تروریست‌ها بر آن مسلط می‌شدند، کمک رسیدن از بغداد غیر ممکن می‌شد. بنات‌الحسن دیگر منطقه‌ای بود که با رشادت و تقدیم خون‌های زیادی حفظ شد و جلوی داعش در آنجا گرفته شد.

آمریکا حمایت خود از داعش را در عراق آشکار کرده است

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها حمایت خود از داعش را در منطقه الحویش آشکار کرد و به شکل مستقیم و آشکار برای داعش سلاح از هوا ریخت و ابایی از رفتن آبرویش نداشت. حضور پهبادی داعش در همین منطقه بود و ما نیز در زمینه پهپاد بسیار موفق هستیم.

حجت‌الاسلام‌ ‌رجبی تاکید کرد: تکریت منطقه‌ای بود که داعش و تکفیری‌ها در آن احساس امنیت می‌کردند و عزت‌الدوری آزادانه رفت و آمد می‌کرد. در این منطقه خیانت‌های زیادی صورت گرفت و اسپایکر در آن واقع است که مخازن سلاح زیادی در آن قرار داشت اما با تلاش‌های فراوان طی 2 ساعت آزاد شد.

تا بیجی آزاد نشود، از پای نمی‌نشینیم

حجت‌الاسلام‌ ‌رجبی تاکید کرد: همان طور که گفته‌ایم، پوتین‌های خود را از پا خارج نمی‌کنیم مگر این که بیجی را آزاد کنیم. البته تاکنون بخش‌های مهمی را آزاد کرده‌ایم.

معاون دبیرکل گروه مقاومت اسلامی نجباء به دو شهر نبل الزهرا در سوریه اشاره کرد و گفت: مردم این دو شهرک فرار نکردند و ما در عملیاتی که با چتر فرود آمدند، با افتخار 12 شهید دادیم و خطر را از آنجا دور کردیم، تاکنون نیز 40 شهید در آنجا تقدیم کرده‌ایم.

وی افزود: دشمن در شبکه‌های خود می‌گوید که نیروهای عراقی نمی‌گذارند لاذقیه سقوط کند و ما به این افتخار می‌کنیم. دشمن به گرفتن لاذقیه بسیار نزدیک شد و حتی العربیه جشن سقوط آن را گرفت اما در آنجا 1600 کشته دادند و نتوانستند زادگاه مرحوم حافظ اسد را تسخیر کنند.

جنگ با داعش به سمت سوریه کشیده می‌شود

معاون دبیر‌کل حرکت اسلامی نجباء تصریح کرد: جنگ در عراق بیشتر به سمت سوریه کشیده می‌شود، نیروی مردمی در عراق موفق عمل کرده و هیمنه آمریکا را به زمین کشیده است، علی‌رغم حمایت آن‌ها از از داعش، حشد الشعبی که از گروه‌های مختلفی تشکیل شده است، آن‌ها را شکست دادند.

حجت‌الاسلام‌ رجبی با اشاره به فرا‌ملی بودن حرکت اسلامی نجباء خاطرنشان کرد: در حرکت نجباء می‌گوئیم که ما نیروی مقاومت عراق به تنهایی نیستیم بلکه نیروی مقاومت در هر کجا لازم باشد، هستیم و از حریم حق و اسلام دفاع می‌کنیم زیرا اسلام و انسانیت مرز ندارد.

مقاومت اسلامی در جولان تشکیل شده است

فرمانده ارشد مقاومت اسلامی تصریح کرد: امروز مقاومت اسلامی در جولان تشکیل شده ‌و فردا که از دست تکفیری‌ها راحت شویم، به‌سراغ اسرائیل خواهیم رفت و به سمت مرز آن پیش می‌رویم.

وی افزود: در جنگ امروز مقاصد عقیدتی در کنار مقاصد سیاسی و اقتصادی وجود دارد، چه کسی گفته ‌که حامیان خارجی داعش باید آرامش اقتصادی داشته باشند. ما به‌زودی به سمت منافع اقتصادی این کشورها می‌رویم. کسی که بار شیشه دارد، به دیگران سنگ نمی‌زند؛ اگر دو موشک در یکی از پایتخت‌های عربی زده شود، دیگر چه کسی در آن‌ها سرمایه گذاری می‌کند؟

گزینه‌های روی میز ما از آن‌چه مقابل اوباماست، بیشتر است

حجت‌الاسلام‌ رجبی به عربستان سعودی هشدار داد و گفت: سعودی‌ها به یمن حمله کردند تا محور مقاومت را تضعیف کنند اما از یاد نبرند که با عراق مرز مشترک دارند؛ سعودی‌ها باید به خطای خود اعتراف کنند و ما جنگ را به خانه‌های آن‌ها می‌کشانیم.

وی تاکید کرد: آمریکا به اسم حمله به داعش، از آن در عراق حمایت می‌کند و نیروی هوای آمریکا، نقش پشتیبان را برای داعش در عراق عمل می‌کند. ترکیه هم می‌خواهد چنین نقشی را در سوریه به اسم حمله به داعش، ایفا کند و از داعش حمایت کند.

بزرگ‌ترین حرکت حاج قاسم سلیمانی، ایجاد وحدت بین گروه‌های مقاومت

حجت‌الاسلام‌ رجبی تصریح کرد: بزرگ‌ترین حرکت حاج قاسم سلیمانی، ایجاد وحدت بین گروه‌های مقاومت بود و من در نامه خود نوشته‌ام که ایشان بزرگ‌ترین فرمانده میدانی مقاومت است.

معاون دبیر‌کل حرکت اسلامی نجباء تاکید کرد: امروز در سوریه شاهد این هستیم ‌بسیاری از مخالفان بشار اسد به این نتیجه رسیده‌اند که مخالفان ‌راه به جایی نمی‌برند و برخی از حامیان آن‌ها نیز از حمایت از این جانیان خسته شده‌اند.

از نیروهای آموزش دیده آمریکا در سوریه هراسی نداریم

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم پیرامون نحوه مقابله با نیروهای آموزش‌دیده توسط آمریکا در سوریه گفت: ما آمریکا را از عراق بیرون کردیم و با آن جنگیدیم، حتی اگر خود آن‌ها نیز به سوریه بیایند، ذلیل می‌شوند. آن‌ها نیروهای نیابتی خود را آموزش می‌دهند تا اگر شکست خوردند، نگویند آمریکا شکست خورده است.

معاون دبیر‌کل حرکت اسلامی نجباء تاکید کرد: اکنون جنگ جهانی در سوریه رخ داده ‌و شیعه از انسانیت دفاع می‌کند و با بسیاری از کشورها می‌جنگد.

حجت‌الاسلام‌ رجبی خاطرنشان کرد: وظیفه مجاهدان ایرانی، حمایت رسانه‌ای از مجاهدین در سوریه و عراق است و وظیفه مجاهدان در سوری و عراق، جنگیدن و کمک شما، حمایت رسانه‌ای است. باید قدر رهبر معظم انقلاب را بدانیم و نقش بیرونی ایشان را درک کنیم که درست بعد از اعلام توافق هسته‌ای، گفتند ‌حمایت ما از مقاومت در یمن و عراق و سوریه و دیگر کشورها قطع نمی‌شود.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز