تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷

شکست دوباره تحریم ها با بومی سازی تکنولوژی ساخت مولدهای برق ژاپنی

رئیس خدمات فنی و مهندسی شرکت پالایش نفت آبادان از غلبه بر تحریم اعمال شده از سوی شرکت هیتاچی در بحث تعمیر و تامین قطعات سیستم کنترل مولدهای برق پالایشگاه آبادان با تکیه بر توان شرکت دانش بنیان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۲۰۳

به گزارش معاصر به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان، سید محمد طهری گفت: در پی اعمال تحریم های ظالمانه و در راستای عمل به دستورالعمل دفتر ریاست جمهوری در اعتماد به دانش بنیان ها، پس از بررسی چالش های سیستم های قدیمی مولدهای برق ژاپنی توسط کارشناسان فنی و مهندسی پالایشگاه آبادان، بومی سازی سیستم کنترل مولدهای برق از نوع گازی هیتاچی به شرکت دانش بنیان ایرانی واگذار شد و این شرکت در 9 ماه موفق به دست یابی به دانش فنی این دستگاه حساس و حتی ارتقای آن شد.

به گفته او آسان سازی استفاده، به روز و مکانیزه کردن موارد مختلف از جمله سیستم مانیتورینگ و پمپ ها و همچنین افزودن شاخصه های دیگری همچون دارا بودن قابلیت دستی و اتوماتیک به صورت همزمان در برخی بخش ها از امتیازات بومی سازی سیستم کنترل مولدهای گازی است. رئیس خدمات فنی و مهندسی پالایشگاه آبادان با بیان اینکه در مرحله نخست تعویض، به روزرسانی و بومی سازی 2 مولد شماره 6 و 7 از سری مولدهای سیستم کنترل و مولدهای گازی H25 انجام شد.

در رابطه با اهمیت این اقدام و لزوم بومی سازی این قطعه، توضیح داد: پالایشگاه آبادان هفت دستگاه مولد برق از نوع گازی مدلH25 شرکت هیتاچی دارد که با توجه به اعمال تحریم های آمریکا در سال 1397، این شرکت ژاپنی از دادن خدمات و قطعات یدکی مولدها خودداری می کند و خاص بودن سیستم کنترل و مانیتورینگ، تامین قطعات این سیستم را به مشکلی جدی تبدیل کرده بود. ⏪طهری ادامه داد: برای رفع این دغدغه موضوع بازبینی در سیستم کنترل این مولدها در سال 1398مطرح شد و در نهایت با بررسی سابقه فعالیت شرکت دانش بنیان آهار در زمینه های مشابه و اخذ مجوزهای لازم، کار در سال 1401 به این شرکت واگذار شد و با این اقدام نگرانی برای ارائه خدماتی همچون تعمیرات و تامین قطعات این سیستم کنترل که از مدار خارج شدن آن می تواند تولید برق را مختل کند، رفع شد. اکثر برق مصرفی واحدهای قدیم و جدید پالایشگاه آبادان در نیروگاه شماره 3 تولید می شود که این اقدام می تواند با پایداری برق، عامل محافظت از قطعات، نگهداری سیستم و بهره برداری بدون مشکل واحدهای تولیدی باشد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز