تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
یک عضو هیئت رئیسه مجلس

مردم از کمیت، کیفیت و تنوع پایین خودروهای داخلی ناراضی هستند

مردم از کمیت، کیفیت و تنوع پایین خودروهای داخلی ناراضی هستند
محمد رشیدی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مردم از کمیت، کیفیت و تنوع پایین خودرو و قیمت بالای آن ناراضی هستند.
کد خبر: ۷۳۸۶۲

به گزارش معاصر، محمد رشیدی در جلسه علنی امروز مجلس در نطق میان دستور خود گفت: کشتار مردم بی‌دفاع غزه نشانه ضعف شدید و سقوط آزاد رژیم کودک کش صهیونیستی است که ادامه این جنایات نابودی و حذف زود هنگام رژیم صهیونیستی را سرعت می باشد که حدی برای خیانت و جنایت نمی‌شناسد.

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی در منطقه و جهان مستحکم‌تر از همیشه به عنوان قطب تاثیرگذار در معادلات سیاسی، اقتصادی و نظامی است در همین راستا عضویت در پیمان‌های مهم شانگهای و بریکس نشان دهنده قدرت تعامل مثبت سیاسی، اقتصادی و نظامی با کشورهای ذی نفوذ جهان است.

نماینده کرمانشاه در مجلس با اشاره به انتخابات گفت: حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ضامن امنیت و موتور متحرکه توسعه کشور است که باید تقویت شود.

وی با اشاره به عملکرد مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مجلس انقلابی است، کارهای ارزشمندی را در حوزه قانونگذاری و نظارت و برنامه و بودجه انجام داد که حاصل زحمات ارزشمند نمایندگان و رئیس مجلس است. از جمله این اقدامات مجلس تصویب طرح اصلاح خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی و گندم بود که منجر به رشد تولید گندم شد همچنین قانون جهش تولید مسکن، جهش تولید دانش بنیان و تسهیل مجوزهای کسب و کار از دیگر مصوبات مجلس است.

رشیدی با انتقاد از اجرا نشدن قانون واردات خودرو گفت: مردم از کمیت، کیفیت و تنوع پایین خودرو و قیمت بالای آن ناراضی و شاکی هستند. علاوه بر این استفاده از خودروهای بی‌کیفیت داخلی باعث مصرف بی‌رویه انواع سوخت و آلودگی شدید هوا به خصوص در کلان شهرها شده است. چرا باید بیش از ۵۰ سال از خودرویی حمایت کنیم که کیفیت آن هر سال کاهش پیدا کرده و قیمتش زیاد می شود؛ امیدوارم به زودی این سیاست اصلاح شود.

وی با اشاره به مصوبات دیگر مجلس یازدهم همچون قانون جوانی جمعیت و خانواده، افزایش حقوق سربازان، رتبه‌بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: دولت مصوبات مجلس را کامل اجرایی کند نه اینکه مواردی همچون تبصره ۱۸ بودجه سال ۱۴۰۱ در حمایت از تولید و اشتغال و جبران هزینه معیشتی در قالب کالابرگ الکترونیکی در بودجه اجرایی نشود.

رشیدی در ادامه راه حل مشکلات اقتصادی کشور را خلاص شدن از اقتصاد دولتی دانست.

نماینده کرمانشاه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش گفت که باید ضمن حل معضل بیکاری و معیشتی و اقتصادی، فاصله برخورداری اقتصادی در کرمانشاه را کاهش داد. مردم کرمانشاه ۸ سال درگیر جنگ تحمیلی بودند و بعد از آن هم نیز ۲۰ سال مورد غفلت و فراموشی دولت‌ها قرار گرفتند لذا لازم است همت و توان دولت صرف توانمندسازی اقتصادی و کاهش مشکل بزرگ بیکاری این استان شود بدین گونه که واحدهای بزرگ اقتصادی دولت در کرمانشاه با ظرفیت همجواری با کشور عراق سرمایه‌گذاری کرده تا زمینه‌های ورود بخش خصوصی تسهیل شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز