تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲

برگزاری دومین دوره رویداد رقابتی مهندسی نفت شهید تندگویان

دانشگاه صنعت نفت در نظر دارد با همکاری پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، دومین دوره رویداد رقابتی مهندسی نفت شهید تندگویان (TPEC 2nd) را در حوزه میدان نفتی دیجیتال برگزار کند.
کد خبر: ۷۴۵۹۲

به گزارش معاصر، میدان نفتی دیجیتال (Digital Oil Field: DOF) با استفاده ترکیبی از فناوری‌های نوظهور مانند هوش‌مصنوعی (AI)، اینترنت اشیا (IoT)، واقعیت افزوده، اتصال تلفن همراه و فضای ابری به اپراتورها کمک می­‌کند تا در کمترین زمان با جمع‌آوری، تجزیه‌وتحلیل داده‌­ها نسبت به وقایع یک میدان واکنش صحیح و بهینه انجام دهند و تصمیم درست را بگیرند.

ترکیب آخرین فناوری دیجیتال با فرآیندهای تازه برای ساده­‌سازی عملیات در میدان نفتی دیجیتال ظرفیت افزایش تولید، کاهش هزینه­‌های عملیاتی و به حداقل رساندن تعطیلی برنامه‌ریزی‌نشده چاه­‌ها و تجهیزات را خواهد داشت. میدان نفتی دیجیتال موج بعدی تحول دیجیتال در صنعت نفت و گاز است که در رویارویی با رقابت شدید جهانی در این موج، سرمایه‌گذاری‌های زیادی در میدان نفتی دیجیتال از سوی شرکت‌های بزرگ در دنیا انجام شده است.

در همین زمینه، دانشگاه صنعت نفت در نظر دارد با همکاری پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، دومین دوره رویداد رقابتی مهندسی نفت شهید تندگویان (TPEC 2nd) را در حوزه میدان نفتی دیجیتال برگزار کند. این رویداد اسفندماه امسال در دانشکده نفت اهواز برگزار می‌شود، از این رو اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌­ها، مؤسسات تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور سراسر کشور دعوت می‌شود با حضور در این رویداد و ارسال طرح‌­های خود در خصوص محورهای آن، صنعت نفت کشور را در مسیر شناسایی متخصصان این حوزه یاری رسانند.

یادآور می­‌شود برای حمایت از طرح­‌های برتر این رویداد، اهدای جوایز نفیس، امکان حمایت در قالب پروژه­‌های پژوهشی، امکان حمایت بنیاد ملی نخبگان، امکان استقرار طرح­‌های برتر در مراکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه صنعت نفت و امکان اعطای طرح پژوهانه به طرح‌­های برتر مختص اعضای هیئت علمی در نظر گرفته شده است.

برگزاری دومین دوره رویداد رقابتی مهندسی نفت شهید تندگویان

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز