تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲

تلاش عربستان برای تصرف «العند» ناکام ماند/ تداوم درگیری‌ها در اطراف پایگاه

در حالی که گزارش‌های مختلفی از سرنوشت پایگاه هوایی العند می‌رسد، ولی بیشتر خبرها از ادامه درگیری‌ها در داخل و اطراف این پایگاه بین نیروهای منصور هادی از یک سو و ارتش یمن و کمیته های مردمی از سوی دیگر حکایت دارد.
کد خبر: ۷۵

به گزارش اخبار معاصر، روز گذشته نیروهای منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن با چند هزار نیرو عملیات گسترده‌ای را برای تصرف پایگاه راهبردی العند در استان لحج و در 60 کیلومتری شمال عدن آغاز کردند.

این حملات با پشتیبانی گسترده و حملات سنگین جنگنده‌های عربستانی همراه بود. پایگاه خبری العربی الجدید، فاش کرد که در عملیات روز دوشنبه جنگنده‌های مصری و چتربازان این کشور، عملیات پوشش از نیروهای منصور هادی را به عهده داشتند.

این پایگاه پیشتر فاش کرده بود که 700 تن از نیروهای واکنش سریع مصر به عربستان اعزام شده اند تا در صورت شروع عملیات زمینی به عدن اعزام شوند.

شبکه خبری المنار، در این باره گزارش داد که روز دوشنبه ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور 13 خودروی زرهی متعلق به نیروهای منصور هادی را در سمت جنوبی پایگاه العند منهدم کنند.

یک منبع نظامی یمن به المنار گفت: ارتش و کمیته‌های مردمی حملات عناصر القاعده که چندین بار تلاش داشتند تا به پایگاه هوایی العند وارد شوند را دفع کرد و تعداد زیادی از آنها کشتند.

از سوی دیگر شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد که درگیری ها به داخل پایگاه هوایی العند کشیده شده است و این درگیری ها همچنان ادامه دارد و نیروهای وابسته به منصور هادی کنترل بیشتر مناطق این پایگاه را به دست گرفته‌اند.

در عرصه دیپلماتیک، اسماعیل ولد الشیخ به شبکه مصری «سی بی سی اکسترا» بر لزوم حل سیاسی بحران یمن تاکید کرد و گفت: دستآوردهای راه حل نظامی پایدار نخواهد بود.

وی بدون اشاره به حملات گسترده هواپیماهای سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله کشته شدن بیش از 120 نفر دریک حمله به منطقه المخا در استان تعز، گفت: «بازگشت منصور هادی به صنعا یکی از راه های اساسی حل بحران یمن است

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز