تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶

چند هفته آینده حساس است

معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: چند هفته آینده حساس است و اجرای برجام در هر دو طرف نکاتی دارد که باید به طور دقیق تنظیم و هماهنگ شود.
کد خبر: ۷۵۱۵
چند هفته آینده حساس است
اخبار معاصر: «سید عباس عراقچی» رییس ستاد پیگیری اجرای برجام پس از پایان دیدار با «استفان مال» مسوول اجرای برجام از سوی آمریکا در وین گفت: هدف از این سفر حضور در یک جلسه جمع بندی با آژانس بین المللی انرژی اتمی است و گفتگو درباره مسایل مربوط به گذشته که اصطلاحا «پی.ام.دی» گفته می شود ، است.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ایران جلسه مفصلی با کارشناسان و مسوولان آژانس داشته اند ، ابراز امیدواری کرد: در دیدار و گفتگویی که قرار است بعد از ظهر امروز با «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس داشته باشد درباره این مسایل و جمع بندی و نوع گزارشی که آمانو قصد دارد ارائه کند به تفاهم مشترکی برسند.

عراقچی درباره دیدار با «استفان مال» هماهنگ کننده طرف آمریکایی درخصوص برجام گفت: مذاکرات خوبی درباره چگونگی اجرای برجام با وی داشتیم.

وی افزود: گفتگوهایی نیز با خانم «هلگا اشمید» که در وین حضور دارند و هماهنگ کننده مجموعه 5+1 هستند درباره اجرای برجام از زوایه اروپایی و با توجه به اقداماتی که اروپایی ها باید انجام دهند ، خواهیم داشت.

عراقچی گفت: انشاالله اجرای برجام و رسیدن به روز اجرایی شدن آن که روز مهمی است به آرامی و بدون هیچ مشکل فنی پیش رود.

وی درباره زمان برگزاری نشست آینده کمیسیون مشترک ایران با 1+5 گفت: قرار است این نشست اوایل دسامبر برگزار شود و تاریخ دقیق آن در جلسه امروز با خانم اشمید قطعی خواهد شد.



انتهای پیام/
منیع: خبرگزاری صدا و سیما
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز