تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°

۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹

عربستان دنباله رو آمریکا

تحلیلگر سوری با انتقاد از بی‌تفاوتی جامعه بین‌الملل نسبت به جنایات عربستان در یمن ، گفت که عربستان نقشه‌های آمریکا در منطقه را پیاده می‌کند.
کد خبر: ۷۵۷

اخبار معاصر : «نضال نعیسه» نویسنده و تحلیلگر سیاسی سوریه در دمشق در خصوص بی‌تفاوتی جامعه بین‌الملل نسبت به جنایات عربستان در یمن اظهار داشت: جهانیان در برابر جرائم عربستان در حق ملت یمن کاری نمی‌کنند، چرا که رژیم آل سعود تحت حمایت جامعه بین‌المللی و در رأس آن آمریکا در حال پیاده کردن نقشه آنها در منطقه است.

وی افزود: کشورهای عضو پیمان ناتو حامی همه گروه‌های تروریستی در جهان است و چتر بین‌المللی، رسانه‌ای و دیپلماتیک برای آنها فراهم می‌کند و مانع محاکمه یا تحویل آنها به دادگاه‌های بین‌المللی می‌شود.

این تحلیلگر سیاسی گفت: آنهایی که تروریسم در سوریه را فرماندهی و از آن حمایت می‌کنند، همان‌هایی هستند که در یمن تروریسم را فرماندهی می‌کنند، آنها ابزارهای آمریکا در منطقه هستند.

نعیسه گفت: امروز عربستان به نیابت از آمریکا در یمن جنگ می‌کند و این اسلوب کار واشنگتن است که شعله‌های جنگ را از طریق طرف سومی در منطقه شعله‌ور می‌کند.

وی ادامه داد: عربستان بدون کمک آمریکا قادر نیست این جرائم را در حق ملت یمن مرتکب شود، چون کاملا می‌داند که از مجازات به خاطر جنایات خود خواهد گریخت.

نعیسه گفت: البته هیچ طرفی جرأت مجازات یا مقابله با عربستان را ندارد و اگر هر کشوری هم بخواهد کاری کند، آمریکا به شکلی جواب آن را خواهد داد.

تحلیلگر سوری درباره سکوت سازمان ملل در قبال جرائم عربستان در یمن گفت: در حقیقت این آمریکاست که این جرائم را مرتکب می‌شود، پس چگونه می‌تواند خودش را محکوم کند یا عربستان را که متحد قوی‌تر واشنگتن در منطقه است، محکوم کند.

وی افزود: محکوم کردن عربستان به معنای محکوم کردن متحد آمریکاست، چرا که آل سعود مورد حمایت اطلاعاتی و نظامی کامل واشنگتن واقع است.

نعیسه گفت: اوباما از آغاز تجاوز عربستان علیه یمن تصریح کرد که اطلاعات محرمانه و نظامی برای حمله به یمن در اختیار عربستان قرار می‌دهد بنابراین نمی‌تواند این جنگ را قانونی جلوه داده و توجیه کند.

وی افزود: آمریکا اگر امروز دم از مبارزه با تروریسم و محکوم کردن حملات داعش می‌زند، در اصل خودش را محکوم کرده که از داعش حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز