تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
اتحادیه مرغداران:

عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب / تخم مرغ ۵۰ درصد زیر قیمت واقعی فروخته می‌شود

عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب / تخم مرغ ۵۰ درصد زیر قیمت واقعی فروخته می‌شود
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گفـت: از دولت درخواست کردیم که با توجه به کاهش مصرف تخم‌مرغ در نیمه اول سال با خرید تضمینی تخم‌مرغ مازاد، از تولیدکنندگان حمایت کند؛ اما هنوز اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.
کد خبر: ۷۶۰۵۹

به گزارش معاصر، حمید کاشانی، با بیان اینکه نیمه اول هر سال در کشور مصرف تخم مرغ کاهشی می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته دولت برای تداوم و پایداری تولید با خرید تضمینی تخم مرغ از مرغداران از آنها حمایت می کرد که البته این خرید به صورت محدود صورت می‌گرفت.

وی افزود: امسال اما با وجود اینکه به جهادکشاورزی نامه‌ای ارسال و از آنها درخواست کردیم که تخم مرغ های مازاد را خریداری کنند، هنوز خبری نشده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران تصریح کرد: تولید تخم مرغ در کشور ۲۰ ماه طول می‌کشد و نمی‌توانیم هنگامی که مصرف تخم مرغ کاهشی می‌شود تولید را کم و گله‌ها را حذف کنیم. گله‌ها باید حفظ شوند تا تولید پایدار بماند.

وی در ادامه گفت: قیمت تخم مرغ درب مرغداری در حال حاضر به کیلویی ۳۲ هزار تومان رسیده این در حالیست که قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران حدودا کیلویی ۶۰ هزار تومان است. این یعنی تخم مرغ ۵۰ درصد زیر قیمت واقعی فروخته می‌شود.

کاشانی با بیان اینکه قرار بود قیمت تخم مرغ تا پایان عید فطر ثابت بماند و بعد از آن اصلاح شود، گفت: سال گذشته ۳ بار مواد اولیه افزایش رسمی پیدا کرد ولی تخم مرغ گران نشد. منتظریم برای امسال قیمت جدید تخم مرغ متناسب با قیمت مواد اولیه اصلاح شود.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز