تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰

نخستین نشست مجمع صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری نیک اندیشان هنر برگزار شد

اولین جلسه مجمع صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری نیک اندیشان هنر، شنبه 7 آذر ماه با حضور اعضاء به میزبانی صندوق اعتباری هنر برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۲۶
اخبار معاصر : دکتر غلامرضا خلیل ارجمندی، مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به عملکرد صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری هنر گفت: پذیره نویسی این صندوق با همکاری برخی بانک ها، جمعی از نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه، هنرمندان، نویسندگان و روزنامهنگاران شاخص که در پی ارتقاء هرچه بیشتر فرهنگ و هنر فاخر ایران اسلامی هستند، صورت گرفت و منافع حاصل از صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری نیک اندیشان هنر صرف امور نیکوکارانه مرتبط با اعضاء صندوق اعتباری هنر شده و عملاً بخشی از هزینه های بیمه تکمیلی هنرمندان از منافع حاصل از این صندوق تامین می شود.

خلیل ارجمندی افزود: اولین هدف ما آشنایی فعالان بازار سرمایه با پتانسیل های موجود درحوزه فرهنگ و هنر است. تنها حوزه ای که تاکنون توانستهایم موفقیت آن را در بازارهای مالی توجیه کنیم هنرهای تجسمی است که سود بالایی در حراج های داخلی و خارجی به ارمغان آورده  است.


نخستین نشست مجمع صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری نیک اندیشان هنر برگزار شد

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به فساد موجود در بخش مالی تولیدات آثار هنری گفت: تا این لحظه نهادهای مالی، فرهنگ و هنر را تنها به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی خود می بینند و کسی پاسخگوی هزینه ها و مصارف انجام گرفته در این بخش نیست.

ایشان تصریح کرد: تمام تلاش من در این مدت شفاف سازی در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر بوده است تا برای همگان قابل درک باشد. صندوق های نیکوکاری به دلیل وجود ضوابط مشخص، زمینه شفافیت لازم را فراهم می نمایند. پول واریزی و محل هزینه سود حاصله کاملا مشخص و سازمان بورس بر مستندات نظارت لازم را دارد.

خلیل ارجمندی افزود: یکی از اقدامات اساسی ما ساختارسازی و نهاد سازی در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر است که در ابتدا بدلیل تمرکز بر زیرساختها نمی توانست خروجی ملموس داشته باشد اما می توانیم با پیشبرد اهداف و افزایش سرمایه، صندوق‌های دیگر را ثبت نماییم و سود حاصل از آن را در جهت آسایش خانواده بزرگ فرهنگ و هنر کشور هزینه کنیم.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر تاکید کرد: جهت سودآوری هرچه بیشتر صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری نیک اندیشان هنر بدنبال راهکارهایی هستیم که موجب ترغیب هرچه بیشتر سهامداران و درآمدزایی بیشتر گردد.

علی اسلامی، مدیرعامل مجموعه سرمایه گذاری موسسه آرمان آتی نیز در ادامه جلسه ضمن خیر مقدم به اعضا اظهار امیدواری کرد با همکاری فعالان بخش های فرهنگی و اقتصادی گام‌های موثری در جهت پیشبرد اهداف اقتصاد فرهنگ و هنر کشور برداشته شود.

در ادامه این نشست اعضای مجمع در مورد مسائل مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شایان توجه است صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری نیک اندیشان هنر 20 خرداد ماه سال جاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران عامل بانک ها، فعالان بازار سرمایه و جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه پذیره نویسی شد.


منبع: روابط عمومی صندوق اعتباری هنر

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز